اجرای طرح «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در ۳ هزار مسجد/ به‌کمک مساجد اتفاقات خوبی در مدارس رخ داده‌است

اجرای طرح «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در ۳ هزار مسجد/ به‌کمک مساجد اتفاقات خوبی در مدارس رخ داده‌است

تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۱
نوری با اعلام اجرای طرح «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در ۳ هزار مسجد، گفت: ائمه جماعات و کارگزاران مساجد همکاری خوبی با مدارس دارند و در این زمینه تجارب مشترک مطلوبی شکل گرفته است.

«یوسف نوری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» با هدف ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد، اظهار کرد: مرحله اول این طرح با مشارکت سه هزار مسجد در حال اجرا است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما اعتقاد داریم هر جا مسجد و مدرسه همسایه و نزدیک هستند، این طرح باید اجرا شود، گفت: خوشبختانه، ائمه جماعات و کارگزاران مساجد همکاری خوبی با مدارس دارند و در این زمینه تجارب مشترک مطلوبی شکل گرفته است.

 

وی تاکید کرد:‌ مسجد و مدرسه کانون تربیت هستند و باید همکاری متقابل در حوزه های فرهنگی و مذهبی داشته باشند.

 

نوری به برنامه های آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز اشاره و تصریح کرد: تلاش ما در این راستا است که در حوزه زیرساختی هیچ مدرسه ای بدون نمازخانه ساخته نشود.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت بیش از ۶۹ هزار نمازخانه به صورت مستقل، کلاسی و چندمنظوره در مدارس، اضافه کرد: در پی تفاهم به عمل آمده اکنون بیش از ۴۷ هزار امام جماعت در مدارس برای اقامه نماز حضور می یابند.

 

وی توجه به ترویج نماز در کتب درسی آموزشی و مهارت آموزی معلمان را از برنامه های مورد توجه برای گسترس و فرهنگ سازی نماز در میان دانش آموزان به عنوان نسل آینده معرفی کرد.

پایان پیام/ 40