بچه‌های مسجد در حوزه سبک‌زندگی ورود کنند/ محصولات و خدمات فرهنگی مسجدمحور تولید و عرضه شود

بچه‌های مسجد در حوزه سبک‌زندگی ورود کنند/ محصولات و خدمات فرهنگی مسجدمحور تولید و عرضه شود

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۱
روسای شورای فرهنگ عمومی و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با یکدیگر دیدار و بر ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی و عرضه مسجدمحور محصولات و خدمات فرهنگی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، «سیدمجید امامی»، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز (یکشنبه، نهم بهمن ماه) و در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی در باغ هنر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران و در حاشیه بازدید رئیس ستاد فهما از نمایشگاه ملی شهر خانواده، با یکدیگر دیدار کردند.

 

گزارش تصویری این بازدید و دیدار را اینجا ببینید.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده در این دیدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در موضوع اسباب‌بازی، گفت: اگر ما در حوزه سبک زندگی ورود نکنیم، نمی توانیم در این باره شاهد اتفاقات اثرگذار و فرهنگ‌ساز باشیم.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه گفت: کانون‌های مساجد و بچه‌های مسجد باید در حوزه های مرتبط با محصولات، خدمات و کالاهای فرهنگی ورود کنند.

 

 

 

 

وی با اعلام آمادگی ستاد کانون‌های مساجد برای همکاری با شورای فرهنگ عمومی در حوزه سبک زندگی، تصریح کرد: بچه های مسجد باید در این زمینه پای کار بیایند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ادامه با بیان اینکه الگوی غرب در این حوزه، تربیت ابرقهرمان است، گفت: ما نباید از این الگو پیروی کنیم. ما باید شخصیت های خودمان را به شیوه بومی برجسته و معرفی کنیم.

 

حجت الاسلام خداداده تاکید کرد: ما داستان های قرآنی فراوان داریم که می توانیم آنها و شخصیت‌هایشان را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم. برای مثال موضوع آصف بن برخیا که تخت بلقیس را می آورد قطعا برای نسل جوان جذابیت دارد همچنین است شخصیت هایی همچون شهید هادی که برای نوجوانان جنبه ابرقهرمانی دارند.

 

 

 

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه کانون های مساجد آمادگی فعالیت بیشتر برای عرضه خدمات و کالاهای فرهنگی را دارند، گفت: با همکاری شورای فرهنگ عمومی می توان مروج خوبی در حوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی شویم.

 

بنا بر این گزارش، مجید امامی نیز با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور با رویکرد بازارپردازی و خلاقیت وارد حوزه خدمات و کالاهای فرهنگی شده است، گفت: در این زمینه باید کار زنجیره‌ای و شبکه‌ای انجام شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با بیان اینکه کانون های مساجد با ظرفیت های بالای خود می توانند متناسب با زیست‌بوم هر منطقه از ایران در حوزه عرضه خدمات، محصولات و کالاهای فرهنگی ورود کنند، گفت: کار این کانون ها نیز باید به شکل زنجیر و شبکه باشد.

 

 

 

وی ادامه داد: ما باور داریم که بهتر است آثار و محصولات فرهنگی به صورت مسجدپایه تولید و عرضه شوند. قطعاً کانون‌های مساجد می توانند در این عرصه ورود خوبی داشته و اثرگذار باشند.

 

امامی نیز با تاکید بر اینکه ما باید الگوسازی کنیم نه آنکه ابرقهرمان بسازیم، گفت: طبق روایات، میزان شجاعت در فرهنگ دینی به کنترل هوای نفس بستگی دارد نه قدرت جسمانی؛ کانون های فرهنگی هنری نیز می توانند در تبلیغ و معرفی الگوهای دارای چنین شجاعت و مولفه هایی به ما کمک کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه ما سندهای متعددی در حوزه خدمات، محصولات و کالاهای فرهنگی داریم که باید به عمل تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: از کانون های فرهنگی هنری مساجد برای فعالیت در این حوزه دعوت به همکاری بیشتر می کنیم.

 

پایان پیام/ 397