اهتمام کانون های مساجد استان زنجان در برگزاری ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر

اهتمام کانون های مساجد استان زنجان در برگزاری ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر

تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
به گفته اسلامی، برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی با محوریت مساجد و حضور خودجوش مردم برگزار می شود و کانون های مساجد اهتمام ویژه ای در پرشورتر برگزار شدن این جشن ها خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی امروز در جمع مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه جایگاه مسجد بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: مساجد نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان با تاکید براینکه نباید از جایگاه مسجد غافل شد، گفت: دهه فجر امسال با محوریت مساجد و به صورت جشن های خودجوش مردمی برگزار خواهد شد.

 

وی با یادآوری اینکه اهتمام ویژه در برگزاری برنامه های دهه فجر امسال در کانون های مساجد مورد تاکید است، گفت: اغتشاشات اخیر ناشی از خلاء فرهنگی در جامعه بود و کانون های مساجد بستر خوبی برای جبران این خلاء هستند.

 

اسلامی با یادآوری اینکه کمیته مساجد ستاد دهه فجر امسال برعهده کانون های مساجد است، گفت: به همین منظور جشنواره فجر انقلاب در کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

 

وی اضافه کرد: جشنواره فجر انقلاب در شش بخش فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک، چُغُک و پلاکاردنویسی برگزار می‌شود؛ در بخش فجرانه محور‌های آذین‌بندی محله پیرامونی مسجد، نوجوانه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین، در بخش حرف حساب محور‌های محتوای پلاکارد، عکس‌نوشت و پیام کوتاه و شعار برای راهپیمایی 22 بهمن و در بخش پلاکاردنویسی زیباترین و خلاقانه‌ترین اثر دست‌ساز مردمی پیش بینی شده است.

 

به گفته اسلامی، علاوه بر این، در بخش سهم من محور‌های معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در قالب ویدئو‌های یک‌دقیقه‌ای جذاب، در بخش چُغُک برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه گروه سنی 13 تا 19 سال و در بخش مترسک‌ها ساخت و نمایش مترسک با نماد‌های استکباری و نهایتا به آتش کشیدن آن در راهپیمایی 22 بهمن دنبال می‌شود.

پایان پیام/ 73