برنامه اعتکاف مسجد مروی اعلام شد/ سخنرانی آیت‌الله جاودان در جمع معتکفان

برنامه اعتکاف مسجد مروی اعلام شد/ سخنرانی آیت‌الله جاودان در جمع معتکفان

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
آیین اعتکاف در ایام‌البیض ماه رجب، با سخنرانی آیات عظام جاودان و تحریری و برنامه‌های متنوع در مسجد مروی بازار تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، برنامه کامل مراسم معنوی اعتکاف در مسجد مروی (واقع در تهران، خیابان ۱۵ خرداد، کوچه مروی) اعلام شد که بر این اساس این مراسم از سحر روز شنبه، ۱۵ بهمن ماه شروع می شود و تا اذان مغرب روز دوشنبه، ۱۷ بهمن ادامه دارد.

 

بنا بر این گزارش، مناجات‌خوانی سحرهای اعتکاف همه روزه از دو ساعت قبل از اذان صبح در مسجد مروی شروع می شود. آیت الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی تهران و استاد درس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه قم و تهران در روز یکشنبه، ۱۶ بهمن ماه بعد از اذان صبح در این مراسم سخنرانی می کند. حاج مجتبی باقری نیز روزهای شنبه و دوشنبه ۱۵ و ۱۷ بهمن ماه مداح این مراسم بعد از اذان صبح است.

 

این گزارش می افزاید، آیت الله محمدعلی جاودان در روز شنبه، ۱۵ بهمن ماه مصادف با میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد مروی و آیت الله سید اصغر هاشمی علیا تولیت حوزه علمیه حضرت قائم (عج) و مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران نیز یکشنبه، ۱۶ بهمن ماه بعد از نماز ظهر و عصر در مراسم اعتکاف مسجد مروی سخنرانی می کنند.

 

بنا بر این گزارش، مراسم شام ولادت امیرالمومنین علی (ع) در روز شنبه، ۱۵ بهمن از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی آیت الله محمدباقر تحریری و مداحی حاج علی کرمی در این مسجد برگزار می شود.

 

این گزارش می افزاید، یکشنبه، ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۲۰ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی و مداحی حامد گرجی مراسم وفات حضرت زینب (س) در مسجد مروی برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش، مراسم اعتکاف در مسجد مروی در روز دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه همراه با قرائت دعای ام داود و اعمال مربوطه و با سخنرانی آیت الله تحریری به اتمام می رسد.

پایان پیام/ 397