توفیقات یک کانون مسجدی در سایه همنامی با امام‌جواد(ع)

توفیقات یک کانون مسجدی در سایه همنامی با امام‌جواد(ع)

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
کانون فرهنگی هنری مسجد امام جواد(ع) از کانون‌های فعال شهریار است که در رشته‌های سرود، تئاتر، نمایش و تعزیه نیروهای توانمند تربیت کرده، ایجاد فرصت برای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی از اولویت‌های این کانون مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری مسجد «امام جواد(ع)»، واقع در صباشهر شهریار از کانون های فرهنگی هنری فعال است، که از سال ۱۳۹۳ با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان تهران فعالیت خود را آغاز کرده است و در رشته های سرود، تئاتر،نمایش و تعزیه نیروهای توانمند تربیت کرده است، به طوری که فعالان کانون در صورت نیاز به دیگر کانون های استان و سطح کشور در این محورها خدمات ارایه می دهند.

 

«جمشید ایزددوست»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد امام جواد(ع)، اظهار کرد: محور فعالیت کانون رشد و پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان در محورهای سرود،تئاتر و نمایش است و در این زمینه نیز موفقیت هایی کسب کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام جواد(ع) با بیان اینکه گروه سرود این کانون یکی از گروه های سرود موفق شهرستان شهریار است، تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ نفر عضو این گروه سرود هستند و در مناسبت های مختلف اقدام به اجرای برنامه در مساجد، مجموعه های فرهنگی و میادین می کنند.

 

 

 

 

ایزدوست اهتمام به حمایت از تولید داخلی و رونق تولید را از فعالیت های این کانون مسجدی نام برد و افزود: در این راستا در زیر زمین حسینیه مسجد فضایی را برای آموزش خیاطی فراهم کردیم و ۵۰ نفر از کار‌آموزان پس از کسب آموزش توانستند، کارگاه خیاطی راه اندازی و در زمینه تولید پوشاک و کفش فعالیت کنند و تاکنون چندین دوره نمايشگاه  هنرهای دستی در زمینه های گليم بافی، گیوه بافی و تابلو و هنرهای دستی در مسجد برپا شده است.

 

 

 

 

 

 

 

وی افزود: یکی از فعالان کانون در زمستان اقدام به بافت کلاه، دستکش، شال و جوراب کرده و از این طریق توانسته بازار عرضه خوبی ایجاد کند.

 

 

 

وی از اجرای طرح «محله محوری» با محوریت مسجد امام جواد(ع) خبر داد و گفت: در قالب این طرح مشکلات اهالی محله با حضور مسئولین بررسی و کمبودها و مشکلات منطقه مطرح و برای تامین امکانات و رفاه مردم منطقه برنامه ریزی لازم انجام می شود و تلاش ما در این راستا است که از این طریق انسجام و همبستگی میان اهالی محله و مسئولین صورت گیرد.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام جواد(ع) اجرای طرح «پیک کتاب» به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی دیگر از برنامه های این کانون نام برد و ابراز کرد: در این طرح کتابداران کانون کتاب های درخواستی از سوی اعضا را به در منازلشان می برند و پس از مطالعه کتاب ها به کتابخانه ارجاع داده می شود تا در اختیار دیگر اعضا قرار گیرد.

 

ایزدوست برگزاری کارگاه توانمندسازی گروه های سرود ویژه مربیان پرورشی، برپایی حلقه های صالحین، برگزاری دوره های فیلم نامه نویسی و تعزیه خوانی،برگزاری یادواره شهدا،دیدار با خانواده شهدا، برگزاری دوره های صحیفه سجادیه شناسی، دوره های نهج البلاغه، بصیرت افزایی،اجرای طرح تلاوت نور، سبک زندگی اسلامی و ترویج حجاب، تشکیل اردوهای تفریحی و گردشگری، حضور در جشنواره سرباز وطن را بخش دیگری از برنامه های کانون معرفی کرد.

 

 

 

 

وی از اعزام گروه نمایش این کانون به مدارس و خیابان ها برای اجرای میدانی در مناسبت های مختلف بویژه ایام فاطمیه، محرم و صفر خبر داد و اضافه کرد: یکی از خدمات اعضای کانون در زمینه نمایش، تئاتر و تعزیه است که هر ساله در شهرستان و استان با همکاری هیئت امنای مسجد به اجرا در می آید و کادر مربوطه از افراد کانون هستند و به صورت رایگان در مراسم ها شرکت می کنند و در صورت نیاز به کانون های دیگر شهرستان و حتی کانون های سطح کشور در این زمینه خدمات ارائه می دهند.

 

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام جواد(ع) در مورد رویکردهای این کانون در بحث خدمت رسانی به محرومان، خاطرنشان کرد: با توجه به همنامی کانون با امام جواد(ع) اعضای آن با الهام از سیره و سبک زندگی حضرت جوادالائمه(ع)  در بحث خدمت رسانی به محرومان اقداماتی همچون توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی را انجام می‌دهند.

 

 

 

پایان پیام/ 40