۷۵ باب کانون مساجد در کرمانشاه به نام و القاب مبارک حضرت علی(ع)مزین است

۷۵ باب کانون مساجد در کرمانشاه به نام و القاب مبارک حضرت علی(ع)مزین است

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
حجت الاسلام کلات پور،گفت: ۷۵ باب کانون فرهنگي هنري مساجد در استان کرمانشاه با نام امامت، ولايت و القاب اميرالمومنين علي(ع)در حال فعاليت است.

حجت الاسلام افشین کلات پور،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، ضمن تبریک بمناسبت ۱۳ رجب ،گفت: ویژه برنامه های متنوعی از طرف کانون های فرهنگی هنری در شب و روز سیزدهم رجب، ولادت امام علی (ع) در مساجد استان  که با نام های مرتبط با امامت، ولایت و نام و القاب امیرالمومنین علی (ع) با حضور مردم و اعضا برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه،افزود:  روز سیزدهم ماه رجب مصادف با ولادت امیرالمؤمنین على (ع) است و اولین روز از ایام البیض است. در اين روز بنا بر مشهور بعد از سى سال از عام الفيل ولادت با سعادت حضرت امير المؤ منين(ع) در ميان كعبه مُعَظَّمه واقع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه روزه گرفتن در این روز، و دو روز بعد، ثواب فراوانى دارد ،خاطر نشان کرد:در روایتى از رسول خدا (ص) آمده است: هر گاه کسى نتواند در این ماه روزه بگیرد، هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند، تا ثواب روزه آن را دریابد: «سُبْحانَ اللهِ الْجَلیلِ، سُبْحانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبیحُ اِلاَّ لَهُ، سُبْحانَ الاَْعَزِّ الاَْکْرَمِ، سُبْحانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّةَ وَهُوَ لَهُ اَهْلٌ .

 

 

 

حجت الاسلام  کلات پور، تصریح کرد:باید تبیین فضایل امام علی(ع) در سخنرانی و گفتمان ها، تبلیغات مبلغین ،تبیین تعالیم انسان ساز و تعالی بخش امام علی(ع) ،بحث نهج البلاغه به عنوان فرمایشات حضرت علی(ع) توجه شود و معرفی فضائل امام جواد(ع) هم به طور خاص انجام شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه،اظهار کرد:آذین بندی مساجد و کانون ها، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی ، خوشنویسی پشت ماشین،رونمایی از کتاب شهید ذبیح الله کرمی،پویش نقاشی کودکان، ، پخت و توزیع غذا، ذبح قربانی، سرکشی از خانواده ایتام  کانون ،دیدار با سادات،دیدار با خانواده شهدا،اهدای هدیه به کسانیکه القاب یا حضرت علی را در دارند از شاخص ترین برنامه های کانون مساجد در استان است.

 

وی در پایان گفت: ماه رجب و ماه‌هاى شعبان و رمضان، از ماه‌هاى بسیار پرفضیلت هستند و از تعبیرات بعضى از روایات اين‌گونه برمى‌آید که ماه رجب در میان این سه ماه، امتیاز خاصى دارد؛ تا آنجا که ماه رجب «ماه خدا» نامیده شده و ماه شعبان «ماه پیامبر» و ماه مبارک رمضان «ماه امت» است پس از این فرصت استفاده کنیم .

 

پایان پیام/ 712