انقلاب اسلامی بر مبنای اندیشه قرآنی شکل گرفت

انقلاب اسلامی بر مبنای اندیشه قرآنی شکل گرفت

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
آیت الله فلاحتی گفت: انقلاب اسلامی انقلابی است که در راسش، رهبری الهی و توحیدی بود و انقلاب بر مبنای اندیشه قرآنی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی – نماینده ولی فقیه در گیلان – امشب(جمعه، 14بهمن) در جشن بزرگ چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مسجد صاحب الزمان(عج) شفت محله برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده که به راحتی از دست داده شود.

 

وی با بیان اینکه همه انقلاب هایی که قبل و معاصر با انقلاب اسلامی در سراسر دنیا رخ داد آهسته آهسته به سوی اضمحلال رفت افزود: علل به قهقرا رفتن انقلاب ها در دنیا این است که در مسیر توحیدی و الهی نبودند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب های دنیا، برای تغییر وضعیت موجود و وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و زندگی و رفاه مردم بوده است گفت: طبیعتا در دنیا هیچ انقلابی نمی تواند همه مطالبات و رفاهیات مردم را ایجاد کند زیرا ظرفیت مالی و اقتصادی هر کشوری به ویژه کشور انقلاب زده محدود اما درخواست های آحاد جامعه به مراتب بالا است.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هیچ کشوری از کشورهایی که انقلاب کردند سرانجام خوشی برای مردم نداشته است زیرا این انقلاب ها رهبران توحیدی نداشتند تصریح کرد: بر همین اساس انقلاب اسلامی ایران از این مقوله مستثنا بود و برگرفته از گفتار و رفتار و کردار پیامبر اسلام بود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نه فقط برای تغییر وضعیت موجود آن زمان بلکه برای ایجاد یک نظام مبتنی بر مدیریت دینی بوده و در رأسش انسانی قرار داشت که از سال 42 به پیروان خود آموخت هدف خدا و انجام تکلیف است.

 

وی اظهار کرد: بر همین اساس همانطوری که نهضت پیامبر فراگیر و ماندگار شد امروز حدود سه میلیارد مسلمان در دنیا زیر سایه قرآن و سنت زندگی می‌کند و انقلاب اسلامی از این ویژگی برخوردار است.

 

آیت الله فلاحتی افزود:علی رغم اینکه امروز سازمان ملل چهار شاخه اصلی و 20 سرشاخه فرعی دارد اما در طی این 43 سال هیچوقت نتوانست به مهار جمهوری اسلامی بپردازد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در عرصه فراملی و فرا مرزی، امروز ملت های دنیا به پشتیبانی نظام اسلامی در برابر ایالت متحده ایستادگی می کنند گفت: در فرانسه ای که رییس جمهور خامش فرافکنی می‌کند، خودشان کشورشان رو نمی‌توانند مهار کنند و هر روز بر اجتماعات  معترضین افزوده می شود.

 

وی با بیان اینکه ایران در طول 44 سال گذشته با توجه به تحریم ها مقاومت و ایستادگی کرد خاطرنشان کرد: این انقلاب انقلابی است که در راسش رهبری الهی و توحیدی بود و انقلاب بر مبنای اندیشه قرآنی شکل گرفت.

 

 

پایان پیام/ 526