خدمات امام و اهالی مسجد چهارده معصوم(س) برای زلزله‌زدگان خوی

خدمات امام و اهالی مسجد چهارده معصوم(س) برای زلزله‌زدگان خوی

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
امام‌ و اهالی مسجد جامع چهارده معصوم(س) روستای چنقرالوی یکان در رومیه از ابتدای وقوع زلزله خوی به طرق مختلف در کنار زلزله‌زدگان بوده و با کمک‌های نقدی و غیرنقدی و اسکان و اطعام آنها کوشیده‌اند قدری از آلام‌شان را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، وقتی کشور دچار بلایای طبیعی و بحران می‌شود، همه ایران با یکدیگر همدل و یکپارچه می‌شوند تا آلام و مشکلات هموطنان خود را کاهش دهند، اما در این میان برخی از افراد دغدغه بیشتری را از خود نشان می‌دهند و با پای کار آوردن مردم، تمام تلاش خود را برای جذب مشارکت مردم جهت رفع مشکلات اهالی مناطق بحران‌زده به کار می‌گیرند.

 

 

آسیب به 3 هزار واحد مسکونی در زلزله خوی

 

 

حجت الاسلام حسینزاده یکی از این افراد است که با پای کار آوردن اهالی روستای تبلیغی خود و جذب مشارکت‌های آنان توانسته در طی مدت کوتاهی کمک‌های قابل توجهی را برای یاری رساندن به زلزله‌زدگان خوی فراهم کند. وی علاوه بر این حدود ۲۰۰ نفر از زلزله زدگان را اسکان داده و مواد غذایی مورد نیاز آنان را نیز مهیا کرده است.

 

حجت الاسلام «ناصر حسین زاده»، امام روستای چنقرالوی یکان شهرستان ارومیه از توابع استان آذربایجان غربی است که حدود هفت سال سابقه تبلیغ دارد و به عنوان روحانی مستقر در مسجد جامع چهارده معصوم(س) روستا فعالیت می‌کند.

 

این روحانی دغدغه‌مند در پی وقوع زلزله در شهرستان خوی، برای یاری رساندن به اهالی این منطقه، تمام همت خود را به کار گرفته و به جمع آوری کمک برای اهالی این منطقه اقدام کرده استوی با تلاش خود توانست در مدت زمان کوتاهی مقدار قابل توجهی لباس و اقلام غذایی جمع آوری و در قالب چهار وانت‌بار این وسایل ضروری را در دو مرحله برای زلزله زدگان ارسال کند.

 

 

 

حاج آقا حسین زاده لباس‌های گرم را در بسته‌های ۱۰ کیلویی به تفکیک لباس زنانه و مردانه، بسته بندی و به همراه مواد خوراکی همچون روغن و برنج و ماکارانی و نان و اقلام بهداشتی را به دست زلزله زدگان خویی رساند.

 

این امام جماعت فعال و جهادگر افزون‌بر این با تلاش شبانه‌روزی، توانسته بالغ بر ۲۵ خانواده و در مجموع حدود ۲۰۰ نفر از زلزله زدگان را در منطقه تبلیغی خود اسکان دهد. محلی که این روحانی پرتلاش برای اسکان زلزله زدگان مهیا کرده است، تعدادی از خانه‌باغ‌هایی هستند که مالکین فقط در فصول گرم سال از آنها استفاده می‌کنند و با رایزنی آنان این منازل را در اختیار اهالی خوی که به این روستا پناه آورده‌ بودند، قرار داده است.

 

او همچنین وعده‌های غذایی برای این افراد تهیه می‌کند که منابع کلیه این اقدامات را با مشارکت تعدادی از اهالی روستای تبلیغی خود که اکنون در شهر سکونت دارند و به لحاظ مالی نیز غنی هستند و مردمان عادی منطقه، فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام حسین زاده در طی این مدت در مجموع کمک‌هایی به ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان جمع آوری کرده و برای خدمت رسانی به زلزله زدگان خوی اختصاص داده است.

 

 

 

 

وی که خود نیز اصالتا اهل شهرستان خوی است، می‌گوید: هر خانواده‌ای که به روستای ما پناه می‌آورد، وقتی متوجه می‌شد که یکی از همشهریان آن‌ها نیز در این روستا ساکن است به حضور ما دلگرم می‌شد، به همین دلیل من با خود عهد بستم که نگذارم حتی یک نفر از کسانی که به ما مراجعه می‌کند ناامید شود و بدون منزل و اسکان باقی بماند.

 

این روحانی پرتلاش قلبش برای تک تک هموطنانش می‌تپد و پیش از این هم سابقه خدمت‌رسانی به مردم و حضور در مناطق زلزله زده کشور در شرایط مشابه کنونی را داشته است.

 

وی با بهره گیری از ظرفیت منطقه و با محوریت مسجد و همراهی مسجدی‌ها در این مدت کوتاه به سهم خودش اقدامات ارزشمندی را انجام داده و با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود در طی این چند روز ثابت کرد که مسجدی‌ها برای کمک به هموطنانشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

پایان پیام/ 9