اعتکاف بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

اعتکاف بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
شفیقه شفیعی با اشاره به این که در قالب جهاد تبیین به مسائل روز جامعه از جمله اغتشاشات اخیر پرداخته شد، گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای جهاد تبیین بود که ما سعی کردیم از این مهم به خوبی استفاده کنیم.

شفیقه شفیعی در گفت و گو با خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: محو خودخواهی در امواج بلند خداگرایی و خدمت به امت اسلامی است.

 

مسئول اجرایی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت افزود: راهی برای بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن برای حضور در خانه حضرت حق است.

 

وی با بیان که اعتکاف عبادتی حقیقی، تقرب جویانه و داوطلبانه است، خاطرنشان کرد: عبادتی که روزه روز سوم آن رنگ وجوب می گیرد.

 

شفیعی ابراز کرد: اعتکاف گریز از لذت گرایی و جهاد با حس خودمحوری و برتری جویی و بازگشت از قبله دنیا گرایی به سمت و سوی قلب و قبله هستی است.

 

مسئول اجرایی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت خاطرنشان کرد: خودسازی، محاسبه نفس، توبه، نیایش، نماز، قرآن کریم و استمداد از آستان قدس ربوی از برکات اعتکاف است.

 

وی با اشاره به این که اسلام اعتکاف را فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داد، تصریح کرد: اسلام می خواهد کسانی که از هیاهو و جنجال های زندگی مادی خسته شده اند بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت کرده و جان و روح خود را به خالق هستی ارتباط دهند تا به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

 

شفیعی بیان کرد: به لطف خداوند امسال با فروکش کردن کرونا زمینه ای فراهم شد تا مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت برگزار شود.

 

مسئول اجرایی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت ادامه داد: این مراسم معنوی با حضور ۳۵۰ نفر از اقشار مختلف جامعه زنان شهر برگزار شد.

 

وی اظهار کرد: امسال در مراسم اعتکاف شاهد حضور بانوان خانه دار، کارمند، پرستار، معلم، آرایشگر، دانش آموز، دانشجو، خیاط و مغازه دار هستیم.

 

شفیعی با اشاره به حضور دختران دهه نودی، گفت: در کنار انجام مناسک عبادی، برنامه های متعددی برای معتکفین اجرا شد.

 

مسئول اجرایی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت افزود: تشکیل حلقه های معرفتی با محوریت پاسخ به شبهات نوجوانان و جوانان، بیان احکام شرعی، آموزش صحت قرائت نماز، بخشی از این برنامه ها است.

 

وی بیان کرد: همچنین برنامه آموزش سواد رسانه ای و سبک زندگی اسلامی و اهمیت عفاف و حجاب برگزار شد.

 

شفیعی با اشاره به این که در قالب جهاد تبیین به مسائل روز جامعه از جمله اغتشاشات اخیر پرداخته شد، اظهار کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای جهاد تبیین بود که ما سعی کردیم از این مهم به خوبی استفاده کنیم.

 

مسئول اجرایی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه معتکفین، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و جلسه ختم قرآن کریم بود.

 

وی گفت: مسابقه نامه به امام زمان (عج) و شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های ویژه معتکفین بود که اجرا شد.

 

شفیعی عنوان کرد: پایان بخش مراسم معنوی اعتکاف، اهدای هدایایی به معتکفین برگزیده در این مسابقه است.

پایان پیام/ 586