همدلی مردم اهل سنت برای زلزله زدگان خوی/توزیع بیش از ۳۵۰ بسته معیشتی مردم اهل سنت روستای مخین شهر قطور

همدلی مردم اهل سنت برای زلزله زدگان خوی/توزیع بیش از ۳۵۰ بسته معیشتی مردم اهل سنت روستای مخین شهر قطور

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بیش از ۳۵۰ بسته معیشتی و ۴۵ عدد پتو توسط مردم اهل سنت روستای مخین شهر قطور جمع آوری و بین مردم زلزله زده خوی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، امام‌ و اهالی مسجد محمد رسول الله (ص) روستای مخین در ارومیه از ابتدای وقوع زلزله خوی به طرق مختلف در کنار زلزله‌زدگان بوده و با کمک‌های غیرنقدی در کنارشان بوده‌اند.

وقتی کشور دچار بلایای طبیعی و بحران می‌شود، و مردم همه درگیر این بحران و بلایا بوده و با یکدیگر همدل و یکپارچه می‌شوند تا مشکلات هموطنان خود را کاهش دهند،استان آذربایجان غربی با توجه به اینکه مهد اقوام و ادیان مختلف بوده و در این کمک ها هیچ قوم و دینی جدا نمونده و همه در کنار هم کمک حال همدیگر هستند.

در این راستا مردم اهل سنت روستای مخین شهر قطور واقع در شهرستان خوی به همت کانون فرهنگی و هنری جوانان مخین این روستا اقدام به جمع آوری وسایل گرمایشی و بسته معیشیتی کرده‌اند.

حسین عمرزاده، مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان مخین، در این راستا به خبرنگار شبستان در استان آذربایجان غربی می گوید: با توجه به زلزله اخیر از طریق مسجد محمد رسول الله (ص) فراخوان داده ایم و اقدام به جمع آوری کمک های مردمی در راستای کمک به مردم زلزله زده خوی کرده ایم.

وی افزود: در این مرحله بیش از  350 بسته معیشی و 45 عدد پتو از طریق مردم جمع آوری و توزیع شد.

عمرزاده ادامه داد: این بسته ها شامل روغن، برنج، قند، چای و ماکارونی بود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان مخین افزود: این روستا با وسعت کوچکی خود مردمی از جنس مهر و صفا را در خود دارد و مردم این منطقه همیشه در صحنه بودند.

وی ادامه داد: این روستا با اینکه در این زلزله ها آسیب جدی ندیده ولی پس لرزه ها رو ما احساس می کنیم و امیدواریم این شرایط بزودی تمام شود و مردم به زندگی عادی خود برگردند.

عمرزاده در ادامه نبود امکانات از جمله کتابخانه، میز و صندلی، کامپیوتر را از جمله مشکلات کانون خود عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری جوانان مخین بیش از 200 عضو دارد، افزود: متاسفانه نبود این امکانات باعث شده که جوانان کمتر به این کانون مراجعه کرده و استفاده کنند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان مخین شهر قطور گفت: نیروهای جوان که در دامن مساجد پرورش یافته اند گنجینه های عظیم برای جامعه محسوب می شوند و لذا باید تمام برنامه های ما در راستای نیاز جوانان باشد.

وی با بیان اینکه باید کیفیت برنامه های ارائه شده منطبق با نیاز روز جامعه باشد، گفت: باید با توجه  به نیاز جامعه و همچنین قشر جوان که جامعه هدف ما هستند، برنامه های فرهنگی و هنری را در مساجد اجرا کنیم.

این مسئول با بیان اینکه هیچ فعالیتی به ثمر نمیرسد مگر در سایه کار گروهی و جهادی، تصریح کرد: اگر با جدیت و ایمان در هر مجموعه ای فعالیت داشته باشیم بدون شک پاداش آنرا خواهیم گرفت و کار در کانون های مساجد نیز نعمتی بسیار گران بهاست.

 

گفتنی است؛ شهرستان خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب (8 بهمن ماه) بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) لرزید و پس از وقوع زلزله، امدادگران هلال احمر در کمتر از پنج ساعت جستجو و نجات را در ۷۲ روستا به اتمام رساندند و اسکان اضطراری آغاز شد.

در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد، در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.

خوی با ۳۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

پایان پیام/ 566