اولین مسجد در کشور ‌آمریکایی «بلیز» ساخته می‌شود

اولین مسجد در کشور ‌آمریکایی «بلیز» ساخته می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸
مسلمانان «بلیز» برای اولین بار در تاریخ این کشور آمریکایی، صاحب مسجدی با ظرفیت ۲۰۰ نمازگزار و چهار مناره می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «lovefm»، سنگ بنای اولین مسجد در «بلیز» که یکی از کشورهای آمریکای مرکزی است، امروز (شنبه، 24 آذر) به همت جامعه احمدیه گذاشته می شود.

 

امام «نوید مانگلا»، یکی از رهبران جامعه احمدیه درباره اهمیت وجود چنین مکانی در بلیز، گفت: همانطور که در کتاب آسمانی قرآن هم آمده است، مساجد خانه های خدا هستند و مسلمانان در همه جای دنیا باید برای عبادت پروردگار خود در مکانی آرام و صلح آمیز به مساجد دسترسی داشته باشند.

 

وی افزود: کار ساخت این مسجد در زمینی به مساحت 1.28 آکر (معادل تقریبی ۵ هزار مترمربع)  از امروز آغاز می شود که البته حدود یک آکرا از این زمین در حال حاضر برای ساخت این مسجد مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه زمین برای آینده نگاه داشته می شود.

 

مانگلا گفت: مرحله دوم کار ما ساخت مدرسه است اما در حال حاضر تنها مکانی برای عبادت ساخته می شود که پذیرای 200 نمازگزار خواهد بود.

 

این مسجد دارای چهار مناره، یک گنبد، یک دفتر و پارکینگی با ظرفیت جای دادن 16 خودرو است.

 

«خان مالک»، یکی دیگر از رهبران جامعه احمدیه بلیز هم در این باره گفت: افتتاح این مسجد خبر بسیار خوبی برای همه ما است چرا که هدف از ساخت چنین مکانی نه فقط عبادت بلکه آوردن صلح به جامعه است.

 

وی افزود: هر کسی که برای عبادت به یک مسجد می رود پیام آور صلح می شود زیرا ما به این شعار اعتقاد داریم : «عشق برای خدا و نفرت برای هیچ کس».

 

امام «ابراهیم بن یعقوب»،از دیگر رهبران اسلامی در جامعه احمدیه بلیز هم گفت: من ساخت این مسجد را به مردم بیلز که انسان های بسیار خوب و متعهد به عشق و صلح هستند، تبریک می گویم و امیداوارم که وجود این مسجد بتواند صمیمت بیشتری را در میان افراد جامعه بلیز به وجود بیاورد.

 

گفتنی است، «بلیز» کشوری در آمریکای مرکزی به پایتختی «بلموپان» است. جمعیت این کشور 333 هزار و 200 نفر و زبان رسمی آن انگلیسی است.

 

بلیز در سال ۱۹۸۱ از بریتانیا مستقل شد و واحد پول آن «دلار بلیز» است. مردم این کشور از تبارهای گوناگون سرخ‌پوست، سفیدپوست و سیاه‌پوست‌ هستند.

 

پایان پیام/ 7