عنبرآباد میزبان اولین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری

عنبرآباد میزبان اولین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: اولین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری در گستره استان های شمال کرمان، جنوب کرمان و هرمزگان به میزبانی عنبرآباد برگزار می شود.

بهرام مسلمی مهنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اولین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری در گستره استان های شمال کرمان، جنوب کرمان و هرمزگان به میزبانی عنبرآباد برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که جشنواره در ۲ بخش مقاومت و شعر آزاد برگزار می شود، بیان کرد: بخش مقاومت شامل ایثار و شهادت، دفاع مقدس، هلیل نماد مقاومت جنوب، وطن دوستی، خلیج فارس، زنان تاثیر گذار در انقلاب و دفاع مقدس است.

 

وی بخش دوم جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری را شعر آزاد (بهار نارنج) برشمرد و افزود: هر شاعر حداکثر در ۲ بخش جشنواره باید اثر ارسال کند.

 

مسلمی مهنی با اشاره به این که برای شرکت کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد، اظهار کرد: آثار می تواند در همه سبک ها و قالب های شعری باشد البته تاکنون این آثار در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تنها تا ۱۰ اسفندماه فرصت ارسال اثر دارند.

 

وی یادآور شد: جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری ۱۶ اسفند ماه در عنبرآباد برگزار می شود.

 

مسلمی مهنی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر تداوم مقاومت شناساندن چهره های شاخص و تاثیرگذار عرصه مقاومت نظیر حاج قاسم سلیمانی و شهدای بین المللی مقاومت بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: ایجاد انگیزه بین شاعران به عنوان بخشی از سرمایه های اجتماعی، هویت سازی از طریق تاکید بر وطن دوستی و وطن پرستی، تاکید بر نام ابدی خلیج فارس به عنوان نماد اقتدار پرچم جمهوری اسلامی ایران از سایر اهداف این جشنواره است.

پایان پیام/ 586