لزوم مسجد محوری برای مقابله با آسیب های اجتماعی

لزوم مسجد محوری برای مقابله با آسیب های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین عملکرد فعالان فرهنگی حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) بالا سروینه باغ برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های فرهنگی دینی، گفت: نمازگزاران مساجد و حسینیه ها باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی و مصونیت نسل نو تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(21بهمن) در نشست با نمازگزاران حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) بالا سروینه باغ ساری در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یوم الله ۲۲بهمن و ایام معنوی ماه رجب، با بیان اینکه شور و شعف برای انجام فعالیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شایسته تحسین است، اظهار کرد:‌باید تلاش شود حرمت و احترام معنوی و مذهبی و جایگاه اجتماعی این پایگاه دینی حفظ شود.

 

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز جماعت در مساجد و دیگر اماکن مذهبی نظیر حسینیه ها اشاره و بیان کرد: فعالیت پایگاه بسیج در مساجد و حسینیه ها ضرورت دارد به گونه ای که تمامی نمازگزاران خواهر و برادر باید عضو فعال بسیج باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به نقش تربیتی فعالیت های جهادی و عام المنفعه برای تقویت عاطفه انسانی و انسان سازی برلزوم تشکیل اردوهای جهادی برای رفع مشکلات محلات تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه هر حسینیه و مسجدی باید مواظب محله خود باشد، گفت: مسجدی ها نباید اجازه گسترش آسیب های اجتماعی در محلات را دهند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین عملکرد فعالان فرهنگی حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) بالا سروینه باغ برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های فرهنگی دینی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی متعلق به تمام ملت ایران است باید راه های استمرار و بقای این نعمت الهی برای تمام اقشار جامعه به ویژه نسل نو تبیین شود.

 

وی بر لزوم بازخوانی وصیت نامه شهدا  و نقش رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت تاکید کرد و گفت: نسل نو باید با اندیشه های شهدا آشنا باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فداکاری ها و ایثار شهدا باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود، افزود: ولایت مداری و حضور به موقع در عرصه های مختلف نظام نظیر راهپیمایی ۲۲بهمن باید مورد توجه فعالان مساجد و حسینیه ها باشد. 

پایان پیام/ 286