توسعه فعالیت های کانون های مساجد با رویکرد تعاملی از اولویت های ارشاد اسلامی است

توسعه فعالیت های کانون های مساجد با رویکرد تعاملی از اولویت های ارشاد اسلامی است

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸
امیری گفت: اولویت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد با رویکرد تعاملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرلنگه، « وحید امیری » در جمع اعضای کانون فرهنگی و هنری مسجد امام هادی(ع) محله حیدر آباد به فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ اسلام ناب و مقابله و خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمن ازجمله اهداف شکل گیری کانون هاست.

 

وی با اشاره به اهمیت و نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایجاد بسترهای فرهنگی با رویکرد دینی و اسلامی در هر محله، اظهار کرد: کانون های مساجد، مهمترین مراکز برای تحولات فرهنگی و اجتماعی در منطقه محسوب می شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه با بیان اینکه پس از ربع قرن فعالیت کانون ها، این مراکز از سال قبل دارای اساسنامه شدند، اضافه کرد: راه اندازی سامانه فهما به منظور ثبت کانون ها، اعضا، برنامه ها، فعالیت ها، ایده ها و ... یکی دیگر از اقدامات موثر در این حوزه می باشد که هم اکنون در حال بروز رسانی است.

 

وی ضمن اعلام حمایت و تدوین برنامه ریزی جهت فعال سازی کانون های فرهنگی بندرلنگه، خواستار حضور، پبگیری و تعامل بیش از پیش مدیران مسئول و رابطین کانون ها با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه تعاملی برای ایجاد برنامه های مطلوب شد.

 

مدیرمسئول و اعضای کانون فرهنگی و هنری مسجد امام هادی(ع) نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد کانون در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی و ... خواستار توجه و حمایت هرچه بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کانون شدند.

 

 

 

پایان پیام/ 88