آشنایی ائمه جماعات دانشگاه‌ها با تکنولوژی‌های جدید همسان‌گزینی

آشنایی ائمه جماعات دانشگاه‌ها با تکنولوژی‌های جدید همسان‌گزینی

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: پنج نفر از ائمه جماعات دانشگاه‌های استان تهران در راستای ترویج ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار در دوره‌ آموزشی سه روزه وساطت ازدواج شرکت کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌پور در مراسم آغازین دوره وساطت ازدواج ویژه ائمه جماعت دانشگاه‌های استان تهران با اشاره به آثار تربیتی و تمدن‌سازی و استراتژیک تشکیل خانواده گفت: کاهش ازدواج اثرات منفی و مخربی در سطح جامعه و افراد دارد و با ازدواج و تشکیل خانواده، زندگی هدف‌دار و معناداری در نظام ارزشی، بایدها و نبایدهای بخش‌های مختلف زندگی ایجاد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از افراد دستگیر شده در اغتشاشات و تنش های اخیر کشور مجرد بودند، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها و مطالعات، نداشتن تعلقات شخصی، اجتماعی و خانوادگی باعث افزایش انگیزه افراد در ایجاد ناامنی و آشوب می‌شود که این موضوع نقش خانواده را در کنترل احساسات، خشم و ... نشان می‌­دهد. همچنین توجه به خانواده در نظام، آینده انقلاب و منظومه تمدن اسلام در برابر نظام سلطه، جریان استکباری و دشمنان کاری ضروری است.

 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره تلاش غرب برای تبدیل خانواده سنتی ایرانی به خانواده مدرن با حداکثر آزادی مدنی که نقش کنترل و تربیت افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در دست حکمرانان و قانون است و خانواده نقشی در آن ندارد، خاطرنشان کرد: در تمدن غربی هر موضوعی که خلاف مبانی نظام کنترلی، سکولاریستی، امانیستی و منافع سرمایه‌داری باشد، تهدید است و برای حذف آن از راه‌های مختلف اقدام می‌کنند. همان طور که نقش خانواده و ازدواج را در ایجاد موفقیت‌ها، تربیت و تعالی افراد خطرناک می‌دانند و با تولید سریال و فیلم‌های سینمایی ضد چارچوب خانواده به زبان فارسی یا به همراه ترجمه رایگان برای نابودی این نهاد تلاش می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی‌پور با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از ۱۰ میلیون جوان در آستانه ازدواج وجود دارد و تاخیر در ازدواج آن‌ها باعث سخت پسندی و کاهش قدرت انتخاب می‌شود، بیان کرد: غفلت در تشکیل خانواده و ازدواج به هنگام می‌تواند منجر به تجرد زیستی یا ازدواج ناموفق شود که در زمان طولانی ضربات سنگینی را به افراد و جامعه وارد می‌کند.

 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به افزایش جوانان در آستانه ازدواج و کاهش آمار تشکیل خانواده در ۱۰ سال گذشته اشاره داشت و افزود: سخت‌گیری خانواده‌ها، بی‌توجهی به الگوسازی و فرهنگ‌سازی، تغییر در سبک زندگی و ساختار شهری، کاهش ارتباطات افراد و فعالیت دشمن از عوامل موثر در کاهش ازدواج است که با تبلیغ، آموزش، تولید فیلم، فراهم‌سازی امکانات، ارتباطات چهره به چهره با افراد و غیره می‌­توانیم شرایط تشکیل خانواده را آسان کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اساتید، کارکنان، مبلغین، ائمه جماعت و دانشجویان متاهل با شرکت در کارگاه‌های حضوری و مجازی و فراگیری فرآیند واسطه‌گری، مهارت‌های ارتباط موثر، مهارت‌های تشخیص هم کفوی و غیره می‌توانند در معرفی جوانان خصوصا دانشجویان، واسطه‌گری ازدواج، حفظ بنیان خانواده و کاهش مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند.

 

پایان پیام/ 40