مساجد با ترویج نماز جان‌ها را آزاد و جامعه را آباد می‌کنند

مساجد با ترویج نماز جان‌ها را آزاد و جامعه را آباد می‌کنند

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه مهمترین رسالت مساجد انتشار معارف حقه اسلامی است و امروز به برکت مساجد و مسجدی ها این معارف گسترش یافته است، گفت: مساجد به عنوان کانون‌های گرم و پرشور مروج نمازی باشند که دل و جان را آزاد و جامعه را ‌آباد می‌کند.

آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارای اعتبار صدچندان شدند، اظهار کرد: مبارزه ای که با طاغوت با محوریت مساجد شروع شد با پیروزی انقلاب به مبارزه با مفسدان و استکبار جهانی تبدیل شد!

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: مهمترین رسالت مساجد انتشار معارف حقه اسلامی است و امروز به برکت مساجد و مسجدی ها این معارف گسترش یافته است.

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، افزود: کارکرد مهم مساجد در نشر معارف، ترویج نماز است، نمازی که اگر با آن شرایط ویژه اقامه و روح آن در وجود مردم متجلی شود، بازدارنده پلشتی ها و پستی ها و زشتی ها است. نماز را باید با همه احکام و شرایط و محاسن و برکات آن برای مردم بیان کنیم، نه یک نماز بی محتوا که به چند ذکر و فعل محدود می شود.

 

آیت الله عابدینی در ادامه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در پیام به اجلاس سراسری نماز تاکید کردند مساجد به عنوان کانون های گرم و پرشور می توانند مروج نماز باشند نمازی که دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می سازد.

 

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز در کشور بدون همکاری مستمر وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما و همراهی خانواده ها ممکن نیست، خاطرنشان کرد: همه باید خود را موظف به ترویج نماز بدانند و هر قدر برای نماز کار و تلاش کنیم برکات آن در ارتقای معنوی مردم و جامعه مشاهده می شود.

 

پایان پیام/ 397