ستون مسجد، امام جماعت است/مساجد باید ظرفیت پذیرش همه افراد را داشته باشند

ستون مسجد، امام جماعت است/مساجد باید ظرفیت پذیرش همه افراد را داشته باشند

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
حجت الاسلام علی بخشی با بیان اینکه امام حماعت ستون مسجد است، گفت: یکی از ویژگی های بارز کانون های فرهنگی و هنری مساجد این است که کار خودشان را می کنند و درگیر مسایل اختلافی نمی شوند.

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله علی بخشی، استاد دانشگاه عالی دفاع ملی درکارگاه آموزشی شیوه اثرگذاری جریان های انحرافی و رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، که ظهر امروز، (23 بهمن ماه)  در سالن جلسات خانه مطبواعات استان برگزار شد، با اشاره به حضور کم سابقه مرم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت:  آن هایی که مردم را نمی شناختند، توقع چنین حضوری نداشتند و هر چقدر علیه مردم و ایران کار کنند مردم پایبندتر و جدی تر برای این نظام هستند.

 

وی افزود: استان آذربایجان غربی اولین استانی است که میبینم کانون های فرهنگی و هنری مساجد با عضویت قابل توجهی از اعضا و دارای چنین تشکیلات وسیعی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی بخشی با بیان اینکه ستون مسجد امام جماعت است، گفت: یکی از ویژگی های بارز کانون های فرهنگی و هنری مساجد این است که کار خودشان را می کنند و درگیر مسایل اختلافی نمی شوند در این راستا هر مسجدی که وارد اختلاف شده افراد میل به حضور در آن مسجد را نداشتند.

 

استاد دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه هر مسجدی که دارای اختلاف باشد هیچ کس رقبتی به حضور در آن را نخواهد داشت، افزود: ورود پیامبر به مدینه با مسجد شروع شد، با مسجد ادامه داشته و سازماندهی کرد، ایجاد حکومت کرد و با مسجد حکومت و اسلام گسترش داد.

 

وی بیان کرد: نظام ما با مسجد شروع شد و ادامه پیدا کرد  و در دوران نهضت و انقلاب محور مسجد بود و بعد از انقلاب، فضای محوری مسجد همه را جذب کرده بود و بعد از دوران دفاع مقدس درگیر مسایل خودمان شدیم.

 

این مسئول با بیان اینکه مساجد سنگر است، گفت: هیچ وقت به دنبال آن نباشیم که در مقابل مسجد چیزی درست کنیم، تکیه، هیئت در مقابل مسجد از بین خواهد رفت دوام زیادی نخواهند داشت و هرجریانی که در مقابل مسجد بایستد شکست خورده است و مسجد باید محور باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله علی بخشی با بیان اینکه مساجد باید ظرفیت پذیرش همه افراد را داشته باشند، گفت: مساجد از آن خداست و برای صنف، طایفه، گروه، یا مختص افراد متدین نیست.

 

وی افزود: آسیب تعطیلی مساجد را در 2 سال اخیر دیده ایم و الان هم تمام نشده است اگر مساجد در سازماندهی فعالیت های مختلف محور بودند اغتشاشات امسال زودتر از این تمام می شد. دشمن هم این را فهمیده است و بر این اساس بیشترین ضربه ها را به مساجد و مراکز دینی ایران زدند. 

 

حجت الاسلام و المسلمین علی بخشی با بیان اینکه از روش های سنتی باید دوری کنیم، مخاطبان عوض شده و در این راستا رقیبان مسجد نیز زیاد شده است، گفت: فضا وابزارها عوض شده است و باید دنبال تولید محتوای جدید باشیم، باید مخاطب جدید جذب کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی بخشی ادامه داد: در جریانید که اغتشاش از مدارس، دانشگاه و نسل جدید متولد دهه 80 و 90 شروع شده است که نسل تربیت شده در فضای مجازی بودند.  در این اغتشاشات همه به این نتیجه رسیدند که اغشاشات برپایه مسایل فرهنگی و اقتصادی بود با یک فرهنگ جدیدی وارد شده اند میگفتن همه این افراد دارای فرهنگ و سطح سواد پایانی هستند.

وی گفت: هر کس امروز سریعتر پیام را برساند موفق خواهد شد و مخاطب خودش را پیدا خواهد کرد این پیام ها نباید پیچیده باشند و همه فهم باید باشد و کسی که پیام خواند به هدفش برسد.

استاد دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: در انتقال پیام دنبال این نباشید که دانش را بالا ببرید بلکه دنبال افزایش اعتماد، ایمان و باور باشید نه افزایش معلومات. چون معلومات هر روز جدیدتر می شود.

 

پایان پیام/ 566