میزبانی ۴۰۶ مسجد از ۳۷۳۰۲ معتکف در ایام‌البیض ماه رجب

میزبانی ۴۰۶ مسجد از ۳۷۳۰۲ معتکف در ایام‌البیض ماه رجب

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
امسال ۴۰۶ مسجد در سطح استان تهران، میزبان ۳۷۳۰۲ معتکف در ایام «اعتکاف رجبیه» بودند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از پایگاه تخصصی مسجد، امسال به فضل الهی استقبال نوجوانان و جوانان به مراسم معنوی اعتکاف بسیار چشم گیر بود. اگر چه سایه‌ی شوم پیک اخیر کرونا هنوز مانعی برای برگزاری مراسمی مثل اعتکاف به حساب می‌آمد، ولی توجه به آمارِ حضور معتکفین به‌ویژه بانوان و دانش‌آموزان در اعتکاف ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن شرایط موجود و برودت هوا در این ایام، گواه بر عنایت خاص مردم عزیز و شریفمان به مراسم عبادی و به‌خصوص مراسم اعتکاف است.

 

امسال ۴۰۶ مسجد در سطح استان تهران، میزبان ۳۷۳۰۲ معتکف در ایام «اعتکاف رجبیه» بودند. از این آمار، ۱۰۱۵۰ نفر را «معتکفین مرد»، ۱۷۹۲۸ نفر را «معتکفین زن» تشکیل می‌دهند.

 

همچنین تعداد دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در اعتکاف مساجد استان تهران ۹۲۲۴ نفر است که البته تنها حدود ۱۰ درصد از این آمار در سطح استان تهران به دانشجویان اختصاص دارد، زیرا تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مساجد دانشگاهی معتکف شده اند که آمار معتکفین آن در موارد فوق لحاظ نشده است.  بدین ترتیب قریب به ۸۳۰۰ دانش آموز در مراسم اعتکاف امسال حضور داشتند که ۲۵ درصد از جمعیت معتکفین را به خود اختصاص می‌دهند. لازم به ذکر است؛ امسال تعداد ۸۷ مسجد به صورت خاص به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص یافته بود.

 

همچنین، استقبال بانوان از مراسم‌ اعتکاف همانطور که از آمار فوق پیداست، مثل سالهای قبل چشمگیر بود. به‌طوریکه این امر باعث ابتکار برخی از مساجد استان تهران در میزبانی از آنها شد. تعداد محدودی از مساجد نیز امسال تنها میزبان بانوانی بودند که با فرزندان نوپا و خردسال خود در این مراسم شرکت می‌کردند. این مساجد شرایط را برای حضور مادر و فرزند در مراسم اعتکاف تسهیل نموده بودند.

پایان پیام/ 40