امام محله‌ای که فرصت ازدواج را برای ۲۰۰ زوج جوان فراهم کرده‌است

امام محله‌ای که فرصت ازدواج را برای ۲۰۰ زوج جوان فراهم کرده‌است

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام صالحی اصل نزدیک به ۱۰ سال است که در روستای سراب تاوه حضور دارد و با تجربه‌ای که در زمینه تبلیغ داشته توانسته در این روستا با راه‌اندازی مرکز خیریه اقدامات خوبی مانند تأمین جهیزیه بیش از ۲۰۰ جوان را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدعلی صالحی‌اصل» امام روستای سراب تاوه در شهرستان بویراحمد از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است، وی از سال ۷۷ مشغول به تبلیغ شده و به گفته خود از اولین امامان طرح استقرار است، از سال ۹۲ در این روستا حضور یافته و اقدامات خوبی را به انجام رسانده است.

 

روستای سراب تاوه با جمعیتی ۱۳ هزار نفره جای کار بسیاری داشت. این امام باتجربه، انجام چند کار شاخص را در دستور کار خود قرار داد و از این طریق موفق به خدمت رسانی ویژه به اهالی شدیکی از این اقدامات، تأسیس پایگاه بسیج خواهران در روستا بود که با همت او شروع به کار کرد و این پایگاه به محلی برای فعالیت های بانوان روستا تبدیل شد.

 

 

 

پوشش حمایتی بیش از دو هزار نفر در مرکز نیکوکاری

 

راه اندازی مرکز نیکوکاری «شهید سلیمانی» در روستا خدمت دیگر حجت‌الاسلام صالحی اصل است، مرکزی که دغدغه آن رفع نیازهای محرومان و افراد بی بضاعت است و با شناسایی خانواده ها اقدامات زیادی از قبیل توزیع بسته های معیشتی، کمک به خرید جهیزیه، ازدواج و درمان را در دستور کار خود قرار داد و توانست از افراد و خانواده های بسیاری دستگیری کند.

این مرکز که کار خود را در ابتدا با دو میلیون تومان شروع کرده حالا ماهیانه بیش از ۳۰ میلیون تومان را در امور خیرخواهانه صرف می کند، منبع این درآمد از طریق کمک های خیرین، سپاه، کمیته امداد و ... است و تا کنون ۲۲۵۰ نفر از این روستا و دیگر روستاها تحت پوشش قرار داده است.

 

 

 

 

مرکز نیکوکاری که از سه سال قبل شروع به فعالیت کرده است در مناسبات مختلف، بسته های معیشتی را به دست مردم رسانده و توانسته باری از دوش خانواده های نیازمند بردارد. در روزهای اخیر با آماده سازی و توزیع ۱۹۰ بسته معیشتی گام دیگری در کمک به نیازمندان برداشته است.

 

 

حل مشکل ازدواج جوانان و سامان دادن به زندگی بیش از ۲۰۰ زوج

 

مسئله تأخیر در ازدواج جوانان به علل گوناگون یکی از مواردی است که باید به رفع آن اهتمام ویژه داشت، این علل ممکن است از عدم همسان گزینی در انتخاب دختران و پسران باشد و یا عدم توانایی مالی در تأمین هزینه های مراسم عقد و ازدواج که حجت الاسلام صالحی اصل سعی داشته این مسئله را در روستا حل کند؛ تا کنون با معرفی ۱۰ زوج به یکدیگر و تأمین هزینه های مراسمات ازدواج توانسته صفر تا صد مشکل این جوانان را حل کند، او معتقد است که مثل یک پدر نسبت به این جوانان احساس مسئولیت دارد؛ بنابراین حتی بعد از ازدواج نیز با سر زدن به این زوج های جوان اختلافات و یا مشکلات آنها را در صورت بروز حل می کند.

این امام محله علاوه بر این ۱۰ زوج، برای ۲۰۰ زوج جوان دیگر نیز امکان شروع زندگی مشترک را با تأمین جهیزیه فراهم کرده و شادی را به زندگی این جوانان آورده است.

 

کمک به درمان بیماران نیازمند

 

 

کمک به بيماران نيازمند به ویژه با توجه به هزینه های بالای درمان موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، در روستای سراب تاوه نیز هستند افرادی که به دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی رنج فقر و بیماری را همزمان متحمل می شوند.

اما حجت الاسلام صالحی اصل با اختصاص بخشی در مرکز خیریه شهید سلیمانی به امر درمان نیازمندان کمک شایانی به اهالی کرده است؛ او با معرفی افراد بیمار به مرکز ثامن الحجج(عج) که زیر نظر آستان قدس رضوی در استان فعالیت دارد، توانسته برای ۱۵۰ نفر از بیماران روستا با پرداخت کمک هزینه درمانی اعم از ویزیت رایگان و هزینه دارو درمان، تسهیلاتی را فراهم کند.  علاوه بر این ها او هزینه درمان سه بیمار که درگیر بیماری سرطان بودند نیز تأمین کرده و از این طریق توانسته امید به زندگی مجدد را به آنها هدیه دهد.

پایان پیام/ 9