خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است

خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است، گفت: اولین آسیب جدی پیامد های مشکلات اجتماعی به خانواده وارد می شود و اگر خانواده اصلاح شود، جامعه نیز به تبع آن اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز چهارشنبه (26 بهمن) در نشست خبری شرح مطالبات مردمی در حوزه های آسیب های اجتماعی، خانواده، عفاف و حجاب با بیان اینکه آسیب های اجتماعی گستره وسیعی را شامل می شود و در حوره های مختلف دستگاه های متعدد مشغول فعالیت هستند، گفت: جامعه ما و هر جامعه دیگر نیاز دارد در حوزه رفع آسیب های اجتماعی برنامه داشته باشد و بهترین حالت این است که مردم آسیب های اجتماعی را شناسایی کرده و با کمک دستگاه های حاکمیتی به حداقل برسانند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اولین آسیب جدی پیامد های مشکلات اجتماعی به خانواده وارد می شود و اگر خانواده اصلاح شود، جامعه نیز به تبع آن اصلاح خواهد شد.

وی، مقوله عفاف وحجاب را یک موضوع اساسی و ریشه دار و از سنگر های مهم جامعه عنوان کرد و گفت: عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین (ع) به صورت مشهود آمده است و تبعات بی عفتی و بی حیایی متوجه جامعه می شود و یکی از آسیب های جدی آن شیوع بیماری های روانی و عدم امنیت در جامعه است.

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه حجاب جزء اصول مسلم شرعی و دینی ماست، اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول قانون اساسی مورد مطالبه مردمی است که در این راستا در قالب نامه و جمع آوری امضاء به صورت کاملا خودجوش و مردمی درخواست هایی وصول شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این امضا ها مربوط به اقشار مختلف مردم است و قشر خاصی را شامل نمی شود بلکه اقشار مختلف مردم در مساجد، نهاد های دینی، کسبه و صنوف مختلف، دانشگاهیان، حوزویان، بانوان و دیگر اقشار اقدام به جمع آوری امضا و بیان مطالبات حوزه عفاف و حجاب کرده اند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس همچنین تصریح کرد: مطالبه عمومی حق هر انسان منطقی و شریفی است که می خواهد زندگی سالمی داشته باشد و خانواده ها نیز این مطالبه را دارند، چرا که مهمترین آسیب به خانواده از بی عفتی شروع می شود و باعث انحطاط و فرپاشی بنیان خانواده خواهد شد.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: مردم مطالبه دارند و صدای مردم برای اجرای قانون عفاف و حجاب باید توسط رسانه ها به گوش مردم برسد هماهنگونه که این درخواست ها، نامه ها و امضا های جمع آوری شده طی مکاتبه ای به مسئولان قوه قضائیه و سایر دستگاه های ذیربط ارساد خواهد شد.

پایان پیام/ 130