تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد کانون‌های مساجد کشور در اجرای طرح ملی آموزش هنر برای همه

تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد کانون‌های مساجد کشور در اجرای طرح ملی آموزش هنر برای همه

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان برگزاری همایش «دست‌اندرکاران طرح ملی آموزش هنر برای همه» از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای اجرای طرح مذکور، تقدیر کرد.

خبرگزاری شبستا ن ، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همایش «دست اندرکاران طرح ملی آموزش هنر برای همه» عصر چهارشنبه 26 بهمن ماه به منظور تقدیر از مشارکت‌کنندگان و همیاران این طرح در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
 
در جریان برگزاری این همایش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حجت‌الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، به پاس اجرایی کردن  این طرح در سطح کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور تقدیر به عمل آورد.
 

«محمدمهدی اسماعیلی»، در این همایش در بخشی از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح «آموزش هنر برای همه»  گفت: این طرح یکسال پیش آغاز شد و امروز به یک کار پر ثمر تبدیل شده است؛ یکی از شعارهای من از بدو ورود به وزارتخانه این بود که بتوانیم امکان بهره‌مندی همه مردم از هنر را فراهم کنیم و هنر را از انحصار افراد خاص و شهرهای خاص خارج کنیم که همه بتوانند از هنر استفاده کنند.

 

 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای اجرای طرح  «آموزش هنر برای همه» در کشور گفت: ما ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور داریم که فعالیت‌های آنها به دلیل عدم پشتیبانی بودجه ای افت کرده است؛ ما باید با پولی که صرف مجموعه ها می کنیم کانون‌ها را حمایت کنیم زیرا کانون ها در دل مساجد هستند و فضای کالبدی مساجد می تواند در آموزش هنر بر جوانان تاثیر گذار باشد. ساختار مساجد نباید به حاشیه برود و باید از ظرفیت مساجد در راستای گسترش طرح «آموزش هنر برای همه» استفاده کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کادرسازی در وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود:  به دنبال کادرسازی هستیم تا از این طریق ایده های اصیل انقلابی را ترویج دهیم؛ ایده های که مبتنی بر اندیشه های امام راحل در زمینه هنر باشد. بر همین اساس ما به دنبال شناسایی استعدادهایی در مناطق محروم و به خدمت گرفتن آنها برای تحقق ارمان های تمدن ساز انقلاب اسلامی هستیم؛ باید از همه بسترها برای گسترش طرح " آموزش هنر برای همه استفاده کرد.

 
لازم به ذکر است: این طرح در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت مردمی  و به تبع آن برنامه‌های عدالت‌محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف توسعه عدالت آموزش های  فرهنگی و هنری  و همچنین دسترسی همگان به امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ وهنر در دهه فجر 1400، آغاز شده بود و به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و همچنین با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در سراسر ایران اسلامی اجرا و با استقبال فراوانی به ویژه در سطح کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور مواجه شد. 
 
 
گفتنی است: در این همایش علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمود سالاری»، معاون امور هنری، «محمد حسین اسماعیلی»، مدیرکل دفتر آموزش های هنری وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور وجمعی از دست اندرکاران هنر  و معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور در عرصه عدالت اجتماعی نیز حضور داشتند.
 
 

پایان پیام/ 9