از رشد ۳۰۰ درصدی برنامه های دهه فجر اوقاف تا برگزاری دوره آموزشی ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد

از رشد ۳۰۰ درصدی برنامه های دهه فجر اوقاف تا برگزاری دوره آموزشی ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کریم لایقی اصل گفت: دوره آموزشی خدام، ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی مساجد استان با همکاری ستاد اقامه نماز، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۷ بهمن ماه) به منظور هماهنگی در زمینه برگزاری دوره آموزشی امامان جماعت، خدام و مدیران کانون های فرهنگی مساجد استان با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و گفت و گو کرد.

 

کریم لایقی اصل در این دیدار، گفت: دوره آموزشی خدام، ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی مساجد استان با همکاری ستاد اقامه نماز، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی برگزار می شود.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بحث مدیریت مسجد، مسئله شناسی، جهاد تبیین و دیگر موضوعاتی در این دوره آموزشی مدنظر است.

 

وی با اشاره به اینکه اساتید تخصصی این دوره از طرف ستاد اقامه نماز استان معرفی می شوند، افزود: ستاد کانون های مساجد استان نیز در صورت همکاری سایر نهادها و دستگاه ها، پیگیر حضور اساتید کشوری در این دوره آموزشی است.

 

لایقی اصل به پتانسیل های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و قرآنی کانون ها اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری در مساجد ظرفیت های ارزشمندی برای جامعه اسلامی دارند که ضرورت دارد همه مسئولان همکاری لازم را برای پشبرد اهداف انقلاب و نظام با این قشر از جامعه داشته باشند.

 

***مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تبریک عید مبعث، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد استعداد های ارزشمندی در زمینه های مختلف دارد و ضرورت دارد که تبادل فرهنگ، اندیشه و اقتصاد در استان با کشور صورت گیرد.
 

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اشاره به مظلومیت مساجد در جامعه، افزود: مسئولان فرهنگی باید دغدغه فرهنگی و دینی داشته باشند.
 

وی به کمبود مسجد در شهرستان بویراحمد به ویژه در شهر یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: در شهر یاسوج ۲۰ مسجد وجود دارد که به نسبت جمعیت تعداد کمی بوده و می طلبد که خیرین نقش فعالی در ساخت و ساز مسجد داشته باشند.
 

حجت الاسلام نصیر الاسلامی در ادامه به رشد ۳۰۰ درصدی برنامه های اوقاف در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: جشن های ویژه ای در امامزاده جعفر علیه السلام، امامزاده عبدالله علیه السلام یاسوج، امامزاده مختار علیه السلام، امامزاده محمود (ع)، امامزاده آقامیر (ع) کهگیلویه و همچنین امامزاده سید محمد (ع) درب کلات برگزار شد.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد قول مساعد داد همکاری لازم را در زمینه برگزاری مطلوب همایش خدام، ائمه جماعت و مدیران کانون های فرهنگی، هنری مساجد داشته باشد.

پایان پیام/ 82