گیلان غرق در شادی مبعث رحمت للعالمین/ برگزاری جشن در کانونهای مساجد غرب گیلان

گیلان غرق در شادی مبعث رحمت للعالمین/ برگزاری جشن در کانونهای مساجد غرب گیلان

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
مردم استان گیلان در بیست و هفتمین روز ماه رجب در مبعث رحمت للعالمین غرق در شادی و نشاط و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد میزبان مردمان در این روز هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

40ساله بود که در عمق تاریکی غار حرا، روشنایی بخش ترین کلمات بر جانش نشست و از آسمان قرعه‌کار به نامش زدند تا خلق جهان را به یکتاپرستی دعوت کند.

 

۱۴۱۴ سال از بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) می گذرد و نور رسالت آخرین فرستاده الهی روز به روز در حال درخشش بیشتر در جهان است و مبعث در حقیقت روز رهایی انسان از ظلمت و جهل است.

 

گیلان دیشب و امروز در بیست و هفتمین روز ماه رجب در مبعث رحمت للعالمین غرق در شادی و نشاط است و مردم در شور و نشاط این بزرگترین رخداد جهان اسلام هستند.

 

در این روز مبارک دوستداران پیامبر(ص) و اهل البیت(ع) با حضور گسترده در مراسم های جشن و شادی این عید بزرگ را به مسلمانان تبریک و تهنیت گفته و از برنامه ها و جشن ها مانند سخنرانی، مدیحه سرایی، مسابقه و برنامه های فرهنگی از این قبیل بهره می برند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد، هیئت های مذهبی، هیئت امنا مساجد، فعالان فرهنگی آستان مقدس امامزادگان، بسیج و تشکل های مردمی دیشب و امروز متولی برگزاری جشن های بزرگ مردمی هستند که فرصتی برای ترویج معارف اسلامی است.

*برگزاری جشن مبعث پیامبر(ص) در کانون‌های مساجد فومن

یوسف نیک‌انجام -رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن- با تبریک این روز فرخنده اظهار کرد: کانون های مساجد به صورت مردمی نسبت به تکریم شعارالهی اقدام می کنند که برگزاری آیین جشن در میلاد ائمه و اعیاد از جمله این برنامه ها است.

 

وی افزود: همزمان با عید سعید مبعث پیامبر اکرم (ص)، بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان فومن میزبان عاشقان ولایت و محبان پیامبر خوبی ها هستند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن گفت: سخنرانی، مدیحه سرایی، توزیع بسته های فرهنگی و برگزاری مسابقه از برنامه های این جشن ها در سطح کانون های مساجد است.

 

نیک انجام تصریح کرد: علاوه بر برگزاری جشن قرائت زیارت رسول الله، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و برنامه های فرهنگی از این قبیل برنامه های در کانون های مساجد بوده است.

 

*عید مبعث از ایام و اعیاد بزرگ و وحدت آفرین برای مسلمانان در سراسر جهان است

سیدنادر صفوی - فرماندار رضوانشهر- با تبریک سالروز مبعث پیامبر رحمت للعالمین اظهار کرد: عید سعید مبعث از بزرگترین اعیاد اسلامی و خجسته ترین ایام برای همه مسلمانان عالم، روزی است که در آن پروردگار متعال، حضرت محمد مصطفی "صلی الله علیه و آله و سلم" را به پیامبری مبعوث کرد تا این روز مبارک، سرآغاز راه نورانی پیامبر اعظم(ص) در تبلیغ، معرفی و گسترش دین مبین اسلام در سراسر عالم باشد.

 

وی افزود: بعثت فخر کائنات، آخرین فرستاده خدا و پیغمبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد(ص)، در حقیقت روز برکت و رهایی انسان از ظلمت، سرگردانی، جهل و لحظه ظهور آزادی انسان است.

 

فرماندار رضوانشهر گفت: به یقین عید مبعث از ایام و اعیاد بزرگ و وحدت آفرین برای مسلمانان در سراسر جهان است که ویژگی های مشترک مذاهب مختلف اسلامی از جمله اعتقاد به خدای یگانه، حضرت رسول اکرم (ص) و کتاب آسمانی قرآن در آن نمایانگر است.

 

صفوی تصریح کرد:  مسلمانان با بهره گیری از چنین فرصت هایی، اتحاد و همدلی خود را روز به روز تقویت می‌کنند و از این همبستگی در راستای رشد و تعالی بیشتر بهره خواهند برد.

 

وی خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث رسول اکرم "صلی الله علیه و آله و سلم" به همه مسلمین عالم به خصوص ملت مسلمان ایران اسلامی و مردم شریف شهرستان رضوانشهر، امیدوارم همه ما مسلمانان هرچه بیشتر با بهره‌گیری از آموزه‌های سراسر نور الهی قرآن کریم و با وحدت و انسجام اسلامی، در راه پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، گام برداریم.

گفتنی است؛ واقعه تاریخی بعثت نبوی، یکی از مهم‌ترین مشترکات میان اهل سنت و شیعه است که می‌تواند حلقه وصلی میان امت واحد اسلامی باشد بخصوص در شرایط کنونی که استکبار جهانی به قصد آسیب زدن و برانداختن شریعت اسلام، همه ظرفیت های خود را به کار گرفته است.

 

 

پایان پیام/ 526