برگزاری جشن عید مبعث در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی

برگزاری جشن عید مبعث در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در بیست و هفتم ماه رجب و ولادت رحمت للعالمین حضرت محمد (ع) میزبان مردم استان شدند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری  شبستان در استان آذربایجان غربی_فاطمه صمدزاده؛

 در شب و روز عید سعید مبعث مساجد استان آذربایجان غربی  برنامه‌های متنوعی داشتند. فضاسازی مسجدها و محله‌ها، اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم»، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی، برگزاری سخنرانی و محافل  شعر خوانی  برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم  قرآن و صلوات مجازی، برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های معرفتی و تربیتی،  نشست‌های تفسیر قرآن کریم،  برپایی مسابقه‌های نقاشی کودکان، برگزاری جشن‌های عید بزرگ مبعث از از جمله برنامه‌ها به این مناسبت بود.

 

حسین یونسی سلماسی، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید طالعی مسجد جامع سلماس با تبریک عید مبعث اظهار کرد : 27 رجب به عنوان عید مبعث روزی است که حضرت محمد (ص) برای هدایت بشر به پیامبری مبعوث شد و عید سعید مبعث ، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت  است.

وی ادامه داد: اعضای  کانون فرهنگی و هنری  مسجد مبارکه جامع سلماس در راستای اعتلا و گسترش فرهنگ ناب اسلامی، در سالهای اخير گام‌ های مثبت برداشته و به امید حق ادامه دارد.

یونسی با بیان اینکه سیره پیامبر اکرم(ص) باید سرلوحه زندگی همه ما مسلمانان قرار بگیردو افزود:  سخنرانی امام جمعه سلماس، مولودی خوانی، مداحی اهل بیت (ع)، و پذیرایی از جمله برنامه های این روز بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید طالعی مسجد جامع سلماس گفت: اعضای ثبت شده در این کانون ۶۰ نفر بوده و ۸ سال از زمان تاسیس آن می گذرد و در تمام فعالیت ها اعضا به صورت جهادی فعالیت مستمر دارند.

 

علیپور، مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت معصومه (س) مسجد امیرالمومنین ارومیه، نیز با تبریک این روز فرخنده اظهار کرد: این ماه و ماهی در پیش رو بوده سراسر خیر، برکت و رحمت است و در این ماه مبارک مناسبت ها و اعیاد مختلفی قرار دارد.

وی ادامه داد: فرصتی برای خودسازی، اطاعت و بندگی، توبه و استغفار و نزدیک شدن به پروردگار متعال برای درک ماه مبارک رمضان است و برای این ماه با فضیلت اعمالی نظیر روزه، استغفار و صدقه دادن توصیه شده است تا بتوانیم به برکات این ماه دست یابیم.

علیپور  افزود: برنامه هایی همچون تجلیل از نام های محمد،  برگزاری مسابقه، جشن، مولودی خوانی را از جمله برنامه های اجرا شده در  این روز عنوان کرد.

گفتنی است؛ واقعه تاریخی بعثت نبوی، یکی از مهم‌ترین مشترکات میان اهل سنت و شیعه است که می‌تواند حلقه وصلی میان امت واحد اسلامی باشد.

پایان پیام/ 566