نظام حکمرانی محلی در گره‌گشایی از مردم نقش اساسی دارد/ محور مهرواره محله همدل۲ بر اجتماع قلوب است

نظام حکمرانی محلی در گره‌گشایی از مردم نقش اساسی دارد/ محور مهرواره محله همدل۲ بر اجتماع قلوب است

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی تشکیل نظامات مبتنی بر دین را لازمه تحقق تمدن دینی دانست و گفت: در مهرواه محله همدل ۲ تلاش می‌کنیم یک قدم بیشتر دل‌های مؤمنین را به هم نزدیک‌تر و اثبات کنیم وقتی مؤمنین کنار هم قرار می‌گیرند، ایمان‌ها قوی می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از بنیاد هدایت، نشست «هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل» با حضور در مجتمع فرهنگی نور شهر مقدس قم آغاز شد.

 

حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ با اشاره به فضائل ماه های رجب، شعبان و رمضان به ضرورت بهره گیری مناسب از این ماه ها تأکید کرد و گفت: شب هایی که مجاهدان در حال عبادت هستند، در روز نیز فعالیت بیشتری دارند و ما آنچه در فعالیت ها بیشتر نیاز داریم، بزرگی روح و ظرفیت فکری ماست که از طریق عبادت و استفاده از برکات معنوی این ماه های با فضیلت می توان به آن رسید.

 

وی امثال شهید عجمیان و شهید علی وردی را نمونه انسان هایی عنوان کرد که ره صد ساله را یک شبه طی کردند و اظهار کرد: خداوند از بین میلیون ها نفر که مدعی حمایت از دین و انقلاب بودند، این افراد را جدا کرد؛ ماه رجب ماه اهل بیت(ع) است و هرچقدر بتوانیم از فیوضات این ماه با فضیلت بهره ببریم، می توانیم خود را برای استفاده از ماه مبارک رمضان آماده تر کنیم.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ با اشاره به تلاش های دشمنان برای ضریه زدن به انقلاب، ابراز کرد: اساسا انقلاب اسلامی تمام هستی دستگاه طاغوت را زیر سؤال برده و دشمن نیز با تمام ابزارهایش به مبارزه با انقلاب برخاسته است. زمانی که غرب ادعای سردمداری دنیا را داشت و دین را به عنوان افیون معرفی می کردند، پرچم یک حکومت با رویکرد دینی بر پا شد و ادعا داشت که با تشکیل نظام دینی بر پایه دستورات الهی آرزوهای انبیاء را محقق می کند.

 

وی انقلاب اسلامی را تداوم راه انبیاء دانست و افزود: همانطور که در زمان پیامبر(ص) ایشان بساط چند ساله طواغیت را به هم ریخت، انقلاب اسلامی نیز نه تنها با پرپایی حکومت بلکه با تقابل با استکبار جهانی و با نگاه تمدنی سر بر افراشت و مدعی شد که می توان با مبانی دین حکومت کرد و در برابر تمدن غربی که انسان را خوار و ذلیل کرده، ایستاد و عزت و شرف را به بشر برگرداند.

 

حجت الاسلام عزت زمانی تشکیل نظامات مبتنی بر دین را لازمه تحقق تمدن دینی دانست و گفت: تمدن غرب بر اساس مبانی خود نظاماتی تشکیل داده و سال ها بر مبنای تمدن خود تلاش کرده و تکنولوژی ها را به وجود آورده است و او خود را کدخدای جهان می داند؛ در حالی که انقلاب اسلامی همه نیازهای جسمی و روحی بشر را مورد توجه قرار داده و ادعای ما تلازم دین و دنیا و آخرت و جسم و جان مردم است.

 

وی ادامه داد: کشور ما از بیش از ۱۰۰ سال گذشته به طور کامل تحت سیطره طاغوت قرار گرفته و حتی ظواهر دینی و اعتقادی ما را مورد هجمه قرار داده و انقلاب اسلامی برای مقابله با این تمدن باید در ساخت نظامات تلاش کند؛ از دهه 40 نیز برخی از بزرگان حوزه مانند شهید بهشتی و مطهری و برخی دیگر برای تشکیل نظامات دینی تلاش می کردند و این مسیر باید ادامه پیدا کند و برای رسیدن به این نظامات باید تلاش کنیم.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با این بیان که کسی باور نداشت این پرچم انقلاب اسلامی بلند شود و بماند، تاکید کرد: وقتی مردم پای کار آمدند، این اتفاق افتاد و امام خمینی(ره) توانست این انقلاب را با همراهی مردم به پیروزی برساند.

 

وی ایجاد تفرقه را محور کار دشمنان بیان کرد : دشمن مبنایش را بر تفرقه و تکثر و جدایی قرار داده ولی دین اسلام بر همدلی و اتحاد و همراه سازی تأکید دارد؛ در توقیع امام زمان(عج) به شیخ مفید اصلی ترین مانع ظهور را تفرقه می داند و می گوید اگر اجتماع قلوب محقق شده بود هیچ گاه دیدار ما به تأخیر نمی افتاد.

 

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به این سخن که کار دستگاه ولایت گره زدن بین مردم و پیوسته کردن آن ها می داند، افزود: شیطان تمام تلاشش گسستگی انسان هاست و شیطان اصلا قدرت گره زدن و پیوند ندارد. امروز نیز با شبکه های اجتماعی خیال می کنیم دل هایمان به هم نزدیک تر شده در حالی که این شبکه ها عامل تفرقه و گسست های اجتماعی هستند.

 

وی خطاب به خادمان مهرواره محله همدل خاطرنشان کرد: در صورتی که سازمان تبلیغات اسلامی را نهاد سازمان دهنده ظرفیت‌های دینی بدانیم با ظرفیتی که شما در نهاد دین و در سازمان دارید اگر این ظرفیت ها با سایر ظرفیت های اجتماعی گره بخورد، آثار و نتایج فروانی خواهد داشت.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برخی از نظامات موجود در دین اسلام مانند عاقله به عنوان جایگزین بیمه و شبیه این نظامات ابراز کرد: ما موظیم با طراحی نظامات متناسب این مسیر را ادامه بدهیم و قدم در مسیر تحقق تمدن اسلامی بگذاریم و وقتی وارد مسیر شدیم هر چند در زمان ما محقق نشود راه ادامه پیدا خواهد کرد و دیگران این راه را ادامه خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه در مجموعه طراحی ها و عملیات های ما برنامه این است که دل‌های مردم به همدیگر پیوند بخورد ادامه داد: ما در مهرواه محله همدل ۲ تلاش می کنیم یک قدم بیشتر دل‌های مؤمنین را به هم نزدیک تر و اثبات کنیم وقتی مؤمنین کنار هم قرار می گیرند می توانند ایمان ها را قوی تر کنند و یک قدم به ظهور نزدیک تر شوند.

 

حجت الاسلام عزت زمانی تشکیل نظام حکمرانی محلی را گره گشای مشکلات عنوان و تاکید کرد: اگر این مسیر درست شکل بگیرد و محله هویت پیدا کند خیلی از مشکلات از بین می رود و بسیاری از فسادهای اجتماعی و مشکلات جامعه رخت بر می بندد. باید کار را شروع کرد و در این مسیر قدم برداشت. وی با اشاره به روند اجرایی مهرواره محله همدل 2 خاطرنشان کرد: بخش اول حل مسئله در میدان است و مهم تر از آن روایت حل مسئله است؛ ما خوبی های زیادی داریم ولی آن ها را نمی بینیم؛ هم خوبی ها را ببینیم و هم خوب آن ها روایت کنیم.

 

پایان پیام/ 9