درخشش بچه‌های مسجد در جشنواره موسیقی فجر/اجرای ۳ اثر انقلابی در تالار ارسباران

درخشش بچه‌های مسجد در جشنواره موسیقی فجر/اجرای ۳ اثر انقلابی در تالار ارسباران

تاریخ انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۱
گروه سرود «مصباح‌الهدی» وابسته به کانون فرهنگی هنری «امام جعفرصادق(ع)» لارستان از دبیرخانه جنوب فارس با ۳ اثر در سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر حضور یافته و در تالار ارسباران جشنواره به اجرا پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، گروه سرود «مصباح‌الهدی» وابسته به کانون فرهنگی هنری «امام جعفرصادق(ع)» لارستان، ازجمله کانون های فعال در حوزه سرود است که تاکنون در میادین و جشنواره های مختلف درخشیده و موفق به کسب رتبه های برتر شده است.

 

یکی از عرصه های حضور و درخشش این گروه سرود، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر است که از جمعه، ۲۸ بهمن ماه کار خود را آغاز کرده و این گروه سرود مسجدی با چند اجرا توانسته در آن قدرت خود را در انجام کارهای فاخر و مسجدی به نمایش بگذارد.

 

«میلاد یزدان‌پناه»، از اعضای گروه هنری «مصباح الهدی(ع)» با اشاره به آغاز فعالیت این گروه از سال ۷۸، اظهار کرد: در طول این ۲۳ سال در عرصه های مختلف حضور داشته ایم و امسال به تناسب افزوده شدن بخش سرود به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، چند اثر را به دبیرخانه آن ارسال کردیم و پس از بازبینی مقرر شد سه اثر از گروه در تالار ارسباران روی صحنه برود و اجرا شود.

 

وی ادامه داد: قطعات «پرچم عشق»، «فرمانده دل ها» و «من انقلابی‌ام» سرودهایی است که در جشنواره اجرا و خوشبختانه با نظر مثبت کارشناسان و اساتیدی همچون استاد آرزم و استقبال مخاطبان مواجه شده است.

 

یزدان‌پناه با بیان اینکه سرود از بخش‌های جانبی جشنواره موسیقی فجر است نه بخش رقابتی، گفت: البته بنابر اعلام دبیر جشنواره، تلاش بر آن است که در دوره های آتی این بخش هم رقابتی شود.

 

وی با بیان اینکه گروه هنری «مصباح الهدی(ع)» در طول سال به‌طور مستمر فعال است و فعالیت های آن مقطعی نیست، ابراز کرد: گروه بیش از ۲۰۰​ عضو فعال از برادران و خواهران دارد و حدود  ۲۰ مربی به طور حرفه‌ای با بچه ها کار می کنند؛ رویکرد ما کار مقطعی نیست بلکه در طول سال بطور متناوب برنامه و تولید داریم.

 

این عضو گروه هنری «مصباح الهدی» اضافه کرد: این گروه تا کنون موفق به کسب بیش از ۱۱ عنوان برتر کشوری در جشنواره های مختلف ملی شده است؛ علاوه بر این در جشنواره های استانی ده ها عنوان و نیز در طرح ملی فهما رواق سرود موفق به کسب عنوان بهترین کانون کشور در سال ۱۴۰۰ شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ ویدئو کلیپ و نماهنگ، خروجی فعالیت های این گروه هنری است که از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شده‌اند؛ در جدیدترین اثر نیز نماهنگی با موضوع دختران سرزمین‌مان ایران با عنوان «دختر خورشید» در حال تولید است و تا چند ماه آینده منتشر می شود.

پایان پیام/ 9