آموزش مستمر مباحث بازیافت در مدارس، مساجد و سرای محلات منطقه۱۵

آموزش مستمر مباحث بازیافت در مدارس، مساجد و سرای محلات منطقه۱۵

تاریخ انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۱
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵ گفت: کارگاه های آموزش آشنایی با مباحث بازیافت به صورت مستمر در مدارس، مساجد و سرای محلات باب الرضای تهران طی ۱۰ ماه گذشته سال ۱۴۰۱ برپا بود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانونهای مساجد، «هادی صدیقی»، با اشاره به اینکه کلاس های آموزشی در راستای ارتقای فرهنگ تفکیک از مبدا و تولید کمتر پسماند در ۴۳۵ کارگاه در مدرسه برگزار و ۴۳ هزار دانش آموز با مباحث آشنا شد، افزود: همچنین اين دوره ها در ۱۰۵ مسجد برگزار و ۲۴۰ کارگاه نيز در سرای محلات برپا شد.

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ به ساير اقدامات حوزه مديريت پسماند اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی جهت آموزش شهروندی به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مدیریت پسماند(کاهش تولید، کم حجم سازی و تفکیک در مبدأ) و پوشش تمامی مبادی تولید اعم از واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، مذهبی و... و کلیه گروه های مخاطب اعم از بزرگسالان، کودکان و... به صورت مستمر طی این مدت انجام و ۱۹۲۵۶ نفر در واحدهای مسکونی، ۳۴۰۹ نفر از واحدهای تجاری، ۲۲۲۶ نفردر مراکز اداری و ۳۰۲۶ نفر در مراکز فرهنگی آموزش ديدند.

 

صدیقی افزود: توزيع ۲۰۶۱ مخزن بازیافت، اجرای گروه هنری در مدارس(نمايش عروسکی)، جمع آوری ۲۸۱ هزار کیلوگرم شیشه و جمع آوری ۳ میلیون و ۲۴ هزار کیلوگرم پسماند خشک از طریق خودروهای ملودی، غرفه های بازیافت و مدارس از سایر اقدامات این حوزه طی این مدت است.

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: برپایی گلماند، ورزش ماند، پلاسکو ماند، پسماند مارکت، تفریح ماند و هایپرماند در بوستان گلگشت ناحیه ۲، بوستان فجر ناحیه ۵ و بوستان نرگس ناحیه ۶ از دیگر اقدامات نوین اداره مدیریت پسماند در جلب مشارکت شهروندان در تفکیک و کاهش پسماند است

پایان پیام/ 40