«جهاد تبیین» محور برنامه های فرهنگی و علمی کانون «شهید رحمانیان» جهرم

«جهاد تبیین» محور برنامه های فرهنگی و علمی کانون «شهید رحمانیان» جهرم

تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۱
ترابفرد گفت: برنامه های فرهنگی کانون فرهنگی هنری ‌«شهید رحمانیان» جهرم با محوریت «جهاد تبیین» برگزار می شود.

 

هادی ترابفرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بر مسئله «جهاد تبیین»، برنامه های فرهنگی، اردویی، علمی، اجتماعی بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» شهرستان جهرم با محوریت جهاد تبیین برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» شهرستان جهرم افزود: در نخستین گام بر آن شدیم تا ضمن بازدید از موزه شهرستان جهرم، بچه های مسجد آشنایی جامع و کاملی از دستاوردها و ظرفیت های مختلف شهرستان در زمینه های مختلف پیدا کنند.

 

وی با اشاره به خدمات مردم شهرستان جهرم در زمان انقلاب و نقش آفرینی آنان در جبهه های حق علیه باطل، عنوان کرد: هدف از این بازدید جهاد تبیین با زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا معنا بوده است.

 

ترابفرد خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین همچنین آشنایی نسل جدید با تلاش ها و حماسه آفرینی های جوانان رشید این مرز و بوم برای حفظ آب و خاک کیان اسلامی ، ارزش های انقلاب و گذشتن از جان در راه این هدف والا عنوان کرد با تاکید بر این که جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس یک مطالبه و رسالت مهم است

 

وی افزود: در این اردو که با حضور بیش از 30 نفر از کودکان و نوجوانان مسجدی برگزار شد، بچه های مسجد از قسمت های مختلف موزه شهرستان جهرم بازدید کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» شهرستان جهرم بیان کرد: این برنامه با هدف آشنایی بچه های مسجد با پیشینه تاریخی شهرستان جهرم انجام شد تا نسل جدید بیش از پیش با ظرفیت های شهر آبا و اجدادی خود آشنا شوند.

 

وی اظهار کرد: بازدیدهای علمی در راستای معرفی دستاوردها و ظرفیت های کشور از ضرورت هایی است که باید در برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار بگیرد که این مهم در اولویت برنامه های کانون فرهنگی هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» قرار دارد.

 

به گزارش شبستان، موزه جهرم در محیطی به مساحت هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۵۰ مترمربع و قدمتی حدود نیم قرن به بهره برداری رسیده است.

 

ساختمان موزه گنجینه آثار، اسناد تاریخی جهرم، نقشه‌های تاریخی، اشیاء به جا مانده از انقلاب اسلامی و شهدا و خاندان آیت الله آیت‌اللهی بوده است.

 

همچنین در این موزه بازسازی مشاغل کهن جهرم و در حیاط مرکزی آن نیز سنگ های تاریخی (سنگ قبرها، سنگ های تقسیم آب، شیر سنگی، پله‌ها، رخ‌بام‌های کهن و...) که از سنگ‌های سنگ‌اشکن جهرم بوده به نمایش در آمده است.

 

 

پایان پیام/ 691