بچه‌های مسجد تولد یک‌سالگی گروه سلیمانی‌ها را جشن می‌گیرند/ رونمایی از «خورشید کربلا»

بچه‌های مسجد تولد یک‌سالگی گروه سلیمانی‌ها را جشن می‌گیرند/ رونمایی از «خورشید کربلا»

تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ضابطی از برگزاری جشن یک‌سالگی گروه سرود سلیمانی‌ها وابسته به کانون فرهنگی هنری «شهید محسن فخری‌زاده» خبر داد و گفت: همزمان با این آیین از جدیدترین اثر گروه با عنوان «خورشید کربلا» رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام «مجتبی ضابطی» در گفتگو با گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری نخستین سالگرد راه‌اندازی گروه سرود «سلیمانی‌ها» خبر داد و اظهار کرد: گروه سرود سلیمانی‌ها وابسته به کانون فرهنگی هنری «شهید محسن فخری‌زاده» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج)(حقیقت‌جو) لنگرود سال گذشته راه اندازی شد و در طول این مدت کوتاه توانسته منشأ برکات بسیار شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید محسن فخری‌زاده» ادامه داد: از این رو، جشن نخستین سالگرد آغاز به کار این گروه فردا (چهارشنبه، ۳ اسفندماه) در مسجد الزهراء(س) مجتمع مسکن مهر شهرستان لنگرود با حضور گسترده دانش‌آموزان و خانواده آنها برگزار می شود.

 

 

 

 

وی تصریح کرد: رونمایی از اثر جدید گروه سرود سلیمانی‌ها با عنوان «خورشید کربلا» برنامه اصلی این جشن است. آهنگسازی و تنظیم این اثر توسط آرش خوشحال انجام و شعر آن توسط حجت الاسلام مهدی شریفی سروده شده و کار در خانه بسیج استان گیلان ضبط شده است.

 

حجت الاسلام ضابطی درباره تعداد آثار تولید شده توسط گروه سلیمانی‌ها در طول یک سال فعالیت خود، ابراز کرد: قطعاتی همچون «اِشْفَعْ لَنا» با محوریت حضرت فاطمه معصومه(س)، «عید خدا» و «ای شهید» ازجمله این آثار است.

 

وی درباره جزئیات جشن یک‌سالگی تشکیل گروه سلیمانی‌ها، ابراز کرد: اجرای عروسکی گروه هنری «شاپرک»، رونمایی از قطعه سرود «خورشید کربلا» و تقدیر از اعضای گروه که در طول یک سال گذشته همراهی و همکاری داشته اند از بخش های این جشن است.

 

ضابطی ادامه داد: علاوه بر امام جمعه شهرستان لنگرود، روسای ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، معاون سیاسی فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و جانشین سپاه شهرستان نیز در این جشن و مراسم تقدیر از بچه های مسجد صاحب الزمان(عج) حضور دارند. بنابر هماهنگی های به عمل آمده با شبکه استانی باران، این مراسم به صورت زنده روی آنتن می رود.

 

وی ابراز کرد: گروه سرود سلیمانی ها ابتدا با هشت نفر کار خود را آغاز کرد و در طول یک سال گذشته بتدریج بر نفرات آن افزوده شد و اکنون این گروه با ۲۵ نفر مشغول به تولید اثر است.

 

حجت الاسلام ضابطی با اشاره به اشتیاق بچه های مسجد صاحب الزمان(عج) به فعالیت های هنری، خاطرنشان کرد: همسو با این علاقمندی و انگیزه، فعالیت های هنری اعم از سرود، نمایش، فیلم کوتاه و ... در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) تولید می شود. چنان که اکنون فیلم کوتاه و سه دقیقه‌ای «آرمان عزیز» در دست تولید است و تا پایان اسفند به اتمام می رسد. این اثر شرح حال یکی از بچه های مسجد را که با خواندن یکی از دست‌نوشته های شهید آرمان علی‌وردی متحول شد، به تصویر می کشد.

 

پایان پیام/ 9