کانون‌های مساجد گیلان کانون برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه

کانون‌های مساجد گیلان کانون برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه

تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۴۰۱
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه میزبان برگزاری جشن‌های شعبان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان-مائده فلاحتکارضیابری؛

ماه شعبان که فرا می رسد رنگ و بوی شهر هم تغییر می کند؛ مساجد عطرآگین شده و نقل و شیرینی از تکایا و محافل جشن و سرور نذر قدوم با خیر و برکت حضرات معصومین (ع) می شودمساجد نیز رونق بخش محافل جشن و سرور اعیاد شعبانیه هستند؛ تلاش بچه های مسجد برای برگزاری برنامه های جشن از چند هفته پیش آغاز شده و با مزین کردن فضای مسجد به ریسه‌های لامپ، پارچه‌های رنگارنگ و بنرهای زیبا به استقبال جشن اعیاد شعبانیه رفته‌اند.

 

همزمان با فرارسیدن ماه پربرکت شعبان ویژه برنامه جشن میلاد سه نور ولایت و امامت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت زین العابدین (ع) به میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی  شهرستان‌های سراسر گیلان از غرب تا شرق، شمال تا جنوب برگزار می‌شود.

 

این مراسم‌های جشن و سرور همراه با برنامه‌های متنوع شاد فرهنگی همچون گروه نمایش، بازی‌های محلی، مسابقه و  سخنرانی و مولودی خوانی است.

 

 

*کانون‌های مساجد فومن میزبان برگزاری جشن میلاد سرداران کربلا

یوسف نیک‌انجام -رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن- با تبریک حلول ماه مبارک شعبان اظهار کرد: در ایام ماه شعبان قرار داریم، ماهی که سراسر خیر، برکت و رحمت است و در این ماه مبارک مناسبت‌ها و اعیاد مختلفی قرار دارد.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان فومن در اعیاد شعبانیه و میلاد سرداران کربلا میزبان عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن گفت: جشن میلاد سرداران کربلا در کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان فومن به مدت سه شب برگزار می‌شود.

 

نیک انجام تصریح کرد: سخنرانی، مولودی خوانی، اجرای سرود، اجرای برنامه طنز، برگزاری مسابقه، اهدای جوایز و... از جمله عناوین برنامه های این آیین ها در کانون‌های مساجد است.

 

وی خاطرنشان کرد: مناسبت‌های مختلفی که در این ماه قرار دارد هم در واقع فرصتی برای بهره‌گیری از سیره و روش زندگی اهل‌بیت (ع) و امامان برای پیاده کردن آن در زندگی است که همه ما نهایت بهره را از این ماه برده و با استفاده درست از این ایام بتوانیم از برکات ماه رمضان بهره‌مند شویم.

 

 

*کانون فرهنگی هنری سراج خراط محله میزبان عاشقان عصمت و طهارت در اعیاد شعبانیه

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی-مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله- با تبریک حلول ماه شعبان اظهار کرد: ماه شعبان فرصتی مناسب جهت تزکیه و تعالی و تقرب به حضرت دوست است که باید به خوبی از آن بهره گرفت.

 

وی افزود: اعیاد ماه شعبان به خاطر ولادت نورانی سرداران کربلا یعنی حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت زین العابدین، امام سجاد(ع) و ماه رسول خدا(ص) و ماه شادی آل الله(ع) بسیار مبارک و خجسته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله گفت: همزمان با میلاد سرداران کربلا، حضرت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، آیین جشن و سرور به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «سراج» خراط محله برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: این جشن ها با مولودی خوانی، سخنرانی، برپایی ایستگاه های صلواتی، اجرای مسابقه، چراغانی و آذین بندی، پخش شیرینی، شعرخوانی، برنامه های هنری و ... همراه است. 

 

 

*برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در کانون زینبیه(س) خشکرودبار

سودابه وحدانی-مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار- با تبریک حلول ماه شعبان و میلاد ائمه معصومین (ع)، گفت: در روایات و احادیث اهل بیت (ع) برای ماه شعبان فضیلت های متعددی نقل شده و این ماه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی افزود: از دلایل پرفضیلت بودن این ماه، تولد شخصیت های بزرگ و ارزشمند از ستارگان آسمان ولایت و امامت همچون امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت اباالفضل (ع) است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در کانون فرهنگی و هنری «زینبیه» نیز آیین های جشن و سرور از شب سوم ماه شعبان در این کانون برگزار می شود.

 

وحدانی تصریح کرد: ماه شعبان فرصتی برای خودسازی، اطاعت و بندگی، توبه و استغفار و نزدیک شدن به پروردگار متعال برای درک ماه مبارک رمضان است و برای این ماه با فضیلت اعمالی نظیر روزه، استغفار و صدقه دادن توصیه شده است تا بتوانیم به برکات این ماه دست یابیم.

 

گفتنی است؛ به یمن این ایام مبارک مساجد و هیئت های مذهبی در پی برگزاری آیین های مختلف جشن و سرور هستند.

پایان پیام/ 526