کاهش درد بیماران صعب العلاج توسط بچه های مسجدی/ پرداخت هزینه درمان بیش از ۵۰ بیمار توسط اعضای کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن ارومیه

کاهش درد بیماران صعب العلاج توسط بچه های مسجدی/ پرداخت هزینه درمان بیش از ۵۰ بیمار توسط اعضای کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن ارومیه

تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۱
اعضای مسجدی و خیرین کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن مسجد خیرالنساء ارومیه تا به امروز به بیش از ۵۰ بیماری خاص و صعب العلاج بعد از شناسایی توسط اعضا در مناطق محروم، کمک دارویی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی_فاطمه صمدزاده؛

مساجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش فعالی را در محله‌ها ایفا کرده اند. در دوران دفاع مقدس، این مكان‌ها، پایگاه‌های جنگ و مبارزه را برعهده داشتند و امروزه، با فعالیت‌ها و كاركردهای اجتماعی و فرهنگی كه دارند؛ نقش پر رنگ خود را در محله‌ها حفظ كرده‌اند.

امروزه بیماری‌های خاص و صعب العلاج با روند صعودی خود هزینه‌های بسیار سنگینی را بر جامعه و نظام سلامت تحمیل می‌کند. استان آذربایجان غربی هم در بحث بیماران صعب العلاج از این قاعده مستثنی نبوده و به طور قطع این قشر از بیماران نیازمند حمایت هستند اما اینکه این بیماران که همواره با مشکلات دارویی و درمان دست و پنجه نرم می‌کنند و رنج بیماری و هزینه های بالای درمان، مشکلات آنها را چند برابر کرده، در این راستا کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز مثل تمام عرصه ها به میدان امده‌اند. و یکی از این کانون های فعال در شهرستان ارومیه است.

شهناز اخلاقی، مدیر کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن ارومیه در این مورد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه گفت: اعضای کانون فرهنگی و هنری تا به امروز به بیش از 50 بیماری خاص و صعب العلاج بعد شناسایی در مناطق محروم کمک دارویی کرده است.

وی ادامه داد:  همچنین در این راستا با همکاری گروه  امدادگران عاشورا واقع در بیمارستان امید قلقلکی در مسجد قرار دارد که بعد از پرشدن جهت کمک به بیماران صعب العلاج خرج می شود.

اخلاقی همچنین آماده بسته های معیشتی و توزیع غذای گرم برای کودکان با بیماری خاص به صورت ماهانه، خرید چند مرحله ای تبلت و گوشی برای دانش آموزان نیازمند و بازمانده از تحصیل و راه‌اندازی «کارآفرینی و اشتغال خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست»  با همکاری حوزه علیمه الزهرا (س) در کارگاه خیاطی از جمله فعالیت های دیگر این کانون است.

وی افزود:  توزیع بسته های گوشت میان خانواده های سالمند و کم برخوردار،  برگزاری و شرکت در جشن میلاد حضرت زهرا (س)  برای کودکان با همکاری کانون کودکان رضوی،  آماده سازی و توزیع بسته های یلدایی برای خانواده های نیازمند و تهیه جهیزیه برای نوعروسان با همکاری کانون های محله ای آستان قدس رضوی را از دیگر خدمات کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن مسجد خیرالنسا واقع در رودکی است.

اخلاقی همچنین در ادامه گفت: همچنین در چهارشنبه‌های امام رضایی برنامه تسویه بدهی افراد نیازمند در مناطق کم برخوردار به مغازه ها بعد شناسایی صورت میگیرد.

وی اظهار کرد:  باتوجه به اینکه من خادمیار هستم در این راستا کمک به بیماران نیازمند یکی از وظایف خادمیاران رضوی است و شامل افرادی می شود که شرایط مالی، محیطی و خانوادگی مناسبی ندارند و در انتظار کمک های خیرین هستند تا بتواند زندگی بهتری را تجربه کنند.

پایان پیام/ 566