صیانت و مراقبت از نسل نوجوان و جوان باید در کانون‌های مساجد دنبال شود

صیانت و مراقبت از نسل نوجوان و جوان باید در کانون‌های مساجد دنبال شود

تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۱
سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه صیانت و مراقبت از نسل نوجوان و جوان باید در کانون‌های مساجد دنبال شود، گفت: شبکه شدن کانون‌ها فرصت جدی و آورده بزرگی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، هم‌اندیشی کانون های فرهنگی هنری تربیت‌محور شهر تهران صبح امروز (پنجشنبه، چهارم اسفندماه) در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، «مهدی مقدم» در این نشست با بیان اینکه صیانت و مراقبت از نسل نوجوان و جوان باید در کانون های مساجد دنبال شود، اظهار کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن که نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده، این مسئله ضروری است.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: در این راستا ما از نوجوانان و جوانان مراقبت می کنیم تا آسیب نبینند و در بعد دیگر آموزش ها و مهارت های صحیح را ارائه و با طراحی برنامه های اردویی مسئله نشاط آنها را دنبال می کنیم تا برای ایفای نقش در آینده خود و کشور آماده شوند.

 

مقدم هدف از این هم اندیشی را هم افزایی، شبکه سازی کانون های مساجد فعال در موضوع تربیت محور دانست و گفت: در حال حاضر در استان تهران حدود ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری فعالیت می کنند که بیش از نیمی از کانون ها در بحث تربیتی فعال هستند.

 

وی با بیان اینکه شبکه شدن کانون های مساجد فرصت جدی و آورده بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: کانون ها در چنین نشست هایی می توانند با هم آشنا شوند و از فعالیت ها و تجارب خوب هم الگوبرداری کنند و محتواهای غنی را به اشتراک بگذارند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران همچنین بر لزوم تعامل و بهره گیری از ظرفیت های سازمان ها، مجموعه ها و نهادهای دیگر تاکید کرد و گفت: می توان از ظرفیت های هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری و سازمان فنی و حرفه ای در برگزاری برنامه های آموزشی و اردویی و تفریحی برای اعضای کانون ها با گسترش همکاری ها و تفاهم نامه بهره برد.

 

بنابراین گزارش،《هادی کاظمی》 مدیر مرکز رشد و تربیت کانون های مساجد کشور نیز در این نشست بیان کرد: امام جماعت، نیروی انسانی، رویکردها، منابع مالی، بافت منطقه و زیر ساخت ها از معیارهای مورد توجه در مساجد تربیت محور است. 

 

همچنین، حجت الاسلام«سیدصالحی»، مدیر کانون مسجد الکوثر با تاکید بر برگزاری حلقه های تربیتی با حضور گروه های سنی مختلف، با تشکیل این حلقه ها ضمن بهره گیری از توانمندی اعضای کانون، توانستیم زمینه رونق کانون و مسجد الکوثر را فراهم کنیم.

 

وی بر لزوم ارایه محتوای غنی به مربیان و متربیان کانون ها و گسترش کارکردهای مساجد تاکید کرد.

 

این گزارش می افزاید: بهره گیری از ظرفیت های دیگر نهادها، تعامل با مجموعه های تفریحی و اردویی برای بهره مندی اعضای کانون ها، تشکیل کارگروه برای گسترش فعالیت کانون ها، شبکه سازی، برقراری ارتباط میان کانون ها برای آشنا شدن با فعالیت های یکدیگر و استفاده از تجارب مشترک و لزوم حمایت از کانون ها از دیگر موارد مطرح شده از سوی مدیران کانون های مساجد تربیت محور در این هم اندیشی بود.

پایان پیام/ 40