بی‌توجهی به مسجد، بی‌توجهی به امنیت ملی کشور است

بی‌توجهی به مسجد، بی‌توجهی به امنیت ملی کشور است

تاریخ انتشار : ۶ اسفند ۱۴۰۱
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید بتوان جذابیت لازم را برای جذب نوجوانان و جوانان با خلاقیت ایجاد کرد، گفت: بی توجهی به مسجد، بی توجهی به امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کریم لایقی اصل امروز (۶ اسفند ماه) در نشست با امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی و هنری رویش مسجد امام رضا (ع) نجف آباد یاسوج با اشاره به اینکه مسجد پایگاه مهمی برای تربیت فرزندان انقلابی است، اظهار کرد: مدیریت امام جماعت در مسجد نیز تاثیر به سزایی در تربیت این نیروهای مخلص و کارآمد دارد.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاصله گرفتن نسل نوجوان و جوان از مسجد، باعث افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

 

وی تربیت انسان توانمند و خلاق را مهمتر از پول، شغل و مقام دانست و افزود: بسیاری از افراد ثروتمند هستند که فرزندان آنها را به خانه سالمندان می برند و این موضوع نشان می‌دهد که شاید در زمینه اعتقاد دینی فرزندان کاری صورت نگرفته باشد.

 

لایقی اصل با بیان اینکه پرورش انسانی دینی، اسلامی، مومن و انقلابی کاری ارزشمند است، ادامه داد: اگر خانواده ها فرزندان خود را به مساجد بسپارند و این مکان ها برنامه های متنوع و تاثیرگذاری داشته باشند، می توان شاهد رشد و پیشرفت فرزندان و تقویت بنیه معنوی آنها باشیم.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد شبکه سازی را یک ضرورت در کانون های فرهنگی و هنری دانست و افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش فرهنگ، دین، معنویت، اخلاق و آموزش فرزندان جامعه استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام جماعت باید خلاق باشد و برای مسجد چارت و ساختار تشکیل دهد، بر برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به تغییر سبک زندگی، فاصله بین نسلی افزایش یافته و باید به نوجوانان و جوانان نقش واگذار کرد تا به خودباوری برسند.

 

لایقی اصل ضمن تاکید بر اینکه باید بتوان جذابیت لازم را برای جذب نوجوانان و جوانان با خلاقیت ایجاد کرد، گفت: بی توجهی به مسجد، بی توجهی به امنیت ملی است.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه مسیر اسلام و انقلاب اسلامی از مسجد می گذرد، ضرورت دارد برنامه ها مسجدمحور بوده تا شاهد موفقیت های ارزشمندی در جامعه باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری رویش مسجد امام رضا (ع) مسکن مهر نجف آباد یاسوج نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پدر و مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، گفت: ضعف بنیه اعتقادی و دینی می تواند در جامعه امروزی آسیب های فراوانی را به بار بیاورد.

 

حجت الاسلام سید اکبر فروزنده برگزاری دوره های علمی، اعتقادی برای فرزندان در مسجد را تاثیرگذار دانست و افزود: امامان جماعت باید روش های خلاقانه برای جذب نوجوانان و جوانان را در دستور کار داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند، می طلبد برنامه ریزی منسجم برای فرزندان این مرز و بوم داشته باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری رویش مسجد امام رضا (ع) مسکن مهر نیازسنجی، پاسخگویی به شبهات، توجه به معارف دینی و... را یک ضرورت دانست.

پایان پیام/ 82