برگزاری اعیاد شعبانیه در کمپ زلزله زدگان این شهرستان

برگزاری اعیاد شعبانیه در کمپ زلزله زدگان این شهرستان

تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۱
اعیاد شعبانیه کانون فرهنگی و هنری کریم اهل بیت (ع) شهرستان خوی امسال در کمپ زلزله زدگان این شهرستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی _ فاطمه صمدزاده؛

همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان(عج) مراسم جشن و شادی در اماکن متبرکه، هیأت‌های مذهبی و مساجد کشور به همراه مراسم احیای نیمه شعبان برگزار می‌شود. در این ایام عید مردم و کودکان شهرستان خوی همچنان درگیر زلزله هستند. در این راستا اعضای کانون فرهنگی و هنری کریم اهل بیت (ع)  مسجد امام حسن مجتبی (ع) خوی این اعیاد را در بین کودکان و مردم زلزله زده که در کمپ ها مستقر هستند جشن گرفته است.

حجت الاسلام صابر قرالو،  مدیر کانون فرهنگی و هنری کریم اهل بیت (ع)  شهرستان خوی ضمن تبریک ایام عید،  گفت: امام زمان(عج) برای احیاء عدالت می‌آید و حضرت با ظهورش عدالت را در سراسر جهان گسترش خواهد داد.

وی افزود: ما در عمل بایستی جزء سربازان واقعی حضرت قائم (عج) باشیم، و بایستی با انجام اعمال خداپسندانه زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم كنیم. وی بر ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه تاکید کرد و گفت: به مناسبت نیمه شعبان برنامه‌های مختلفی در این کانون تدارک و پیش‌بینی شده است.  

حجت الاسلام قرالو ادامه داد: برگزاری مسابقه بین جوانه های کمپ، مسابقه نقاشی همراه با اهدای جایزه،  آتش بازی و پخت شیرینی از جمله برنامه های برگزار شدت توسط این کانون در اعیاد شعبانیه در کمپ های زلزله زدگان خوی است.

وی افزود: هزینه این مراسم و جوایزها توسط خیرین مسجدی و کانون تامین شده بود. قرالو ادامه داد: کانون فرهنگی هنری کریم اهل بیت (ع) شهرستان خوی  تاکنون توانسته است 500  نفر از نوجوانان و جوانان در ۲ بخش خواهران و برادران را با برگزاری برنامه های متنوع و مورد دلخواه جذب مسجد امام حسن مجتبی (ع) کند.

مدیرکانون فرهنگی و هنری کریم اهل بیت (ع) ادامه داد: تربیت در مسجد مساله بسیار مهمی است که در سیره و کلام پیامبر(ص)و اهل بیت(ع)بسیار مورد توجه و تأکید فراوان قرار گرفته، چه آن که نقش مسجد چه در زمینه فراخوان مردم برای جهاد با دشمنان خدا، همچنین همفکری با آن ها به منظور انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و نیز مشارکت در عرصه های سیاسی از زمان ائمه اطهار(ع)به خصوص دوران رسول خدا(ص) بسیار مشهود و پررنگ بوده است.

حجت الاسلام قرالو افزود: دردوران انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای به نقش مساجد شد، چه آن که در جریان نهضت حضرت امام(ره)و نیز سال های ابتدای پس از پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس، مساجد نقش مهم و کلیدی در عرصه های فرهنگی، تربیتی، آمادگی برای جهاد و...داشته اند.

گفتنی است؛ شهرستان خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب (8 بهمن ماه) بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) لرزید و پس از وقوع زلزله، امدادگران هلال احمر در کمتر از پنج ساعت جستجو و نجات را در ۷۲ روستا به اتمام رساندند و اسکان اضطراری آغاز شد. در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد، در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند

پایان پیام/ 566