مسجد بهترین ظرفیت برای احیای سبک زندگی منتظرانه در جامعه امروزی است

مسجد بهترین ظرفیت برای احیای سبک زندگی منتظرانه در جامعه امروزی است

تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۱
تعمیق آموزه های دینی و مهدوی و دوری از شبهات و افزایش انس و الفت با فرهنگ مهدوی، مساله مهمی است که با استفاده از ظرفیت مسجد و اجرای سبک زندگی منتظرانه و مهدوی می توان جامعه را برای ظهور آماده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، مریم نظری:

 

مساجد همواره دارای کارکردهای متنوع عبادی، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری، مشاوره ای و مروج سیره و معارف ائمه اطهاربوده اند و از صدر اسلام تاکنون این کارکردها وجود داشته و موجب شده است تا ببش از پیش تعالی در بخش های مختلف اتفاق افتد.

 

با شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد، فعالیت مساجد رنگ و بوی دیگری گرفت و با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی ، مساجد و کانون مساجد به سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تبدیل شده و در ادامه راه باید تلاش شود تا پایگاهی برای تربیت نسل منتظر ظهور و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در جامعه باشند.

 

تعمیق آموزه های دینی و مهدوی و دوری از شبهات و افزایش انس و الفت با فرهنگ مهدوی، مساله مهمی است که با استفاده از ظرفیت مسجد و اجرای سبک زندگی منتظرانه و مهدوی می توان جامعه را برای ظهور آمده کرد و در این بین باید با افزایش کانون های تخصصی در این بخش کمک کار فرهنگ مهدوی بود.

 

 

توجه به آگاهی رسانی و آموزش اولویت مهم کانون مساجد

علی اکبر زارعی-مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدا روستای سمچول بهشهر - با بیان اینکه توجه به آموزش مهمترین اولویتی است که در کانون مساجد باید با قوت پیگیری شود؛ به خبرنگار شبستان در مازندران گفت: استفاده از رویکرد دینی در برنامه های کانون مساله ای است که همواره بوده و هست و باید در ادامه راه تقویت شود.

 

وی افزود: آحاد جامعه باید با مهدویت و فرهنگ انتظار آشنا شوند و این مهم باید یکی از مهمترین اولبویت های مهم در دستور کار مساجد و کانون های مساجد باشد و اگر چه در طول سالهای مختلف در این بخش تلاش شده است؛ اما باید در استمرار آن تلاش بیشتری انجام شود.

 

زارعی اظهار کرد: کانون های مساجد با توجه به کارکرد فرهنگی و هنری باید به سوالات جوانان در راستای اعتقادی و شبهات پاسخ دهد و در این بخش توجه به آگاهی رسانی و آموزش مساله مهمی است که باید با قوت در دستور کار کانون مساجد قرار گیرد تا به وظیفه خود در قبال تربیت نسل انقلابی و مهدوی تلاش کند.

 

 

کانون های مساجد زمینه ساز انس نسل جوان و نوجوان با امام زمان(عج) و نشر فرهنگ انتظار

حمیدرضا میرشکار-مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سروش آمل- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: کانون مساجد با تمرکز بر تعمیق آموزه‌های مهدوی، پاسخ به شبهات و ایجاد فرصت انس نسل جوان و نوجوان با امام زمان(عج) به نشر فرهنگ انتظار زمینه‌ساز کمک می‌کنند.

 

وی افزود: کانون های مساجد زمینه ساز انس نسل جوان و نوجوان با امام زمان(عج) و نشر فرهنگ انتظار باشند و در این بخش با افزایش فعالیت ها در حوزه فرهنگ مهدوی، برگزاری مسابقات و ترویج فرهنگ کتابخوانی در این حوزه زمینه ساز فرهنگ مهدوی باشیم.

 

میرشکار با بیان اینکه در نامه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به جوانان غربی به این نکته اشاره شده که "برای دستیابی به اندیشه ناب اسلامی باید به منابع اصیل دینی مراجعه کنید" ؛ یادآور شد: در همین راستا باید همه تلاش ما توجه به منابع اصلی و مهم برای نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در جامعه باشد.

 

 

کانون مساجد زمینه ساز ارتقای مهارت های مجازی در حوزه مهدویت باشند

سید حمید هاشمی-مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد مسجد امام حسن عسگری(ع) گراییل محله بهشهر- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد مسجد امام حسن عسگری(ع) گراییل محله بهشهر برنامه های مختلفی را برای ارتقای مهارت های مخاطبان در زمینه های مختلف در دستور کار و در برنامه ریزی خود دارد و فرهنگ سازی انتظار برای گروه های سنی جوان و نوجوان از جمله برنامه های مهم این کانون است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون مساجد زمینه ساز ارتقای مهارت های مجازی در حوزه مهدویت باشند؛ یادآور شد: کانون شهید هاشمی نژاد بهشهر با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان فعالیت فرهنگی و مذهبی خود را آغاز کرد و تعمیم و گسترش فرهنگ اهل بیتی و مهدوی از همان ابتدا در دستور کار بود و اکنون هم با قوت در این بخش فعالیت داریم و تلاش داریم تا با جذاب سازی فعالیت ها در فضای مجازی جوانان و نوجوانان بیشتری را در این بخش جذب کنیم.

 

هاشمی افزود: قدرت و نفوذ رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی در دنیای امروزی بسیار فراوان است و باید از این قدرت در جهت ترویج فرهنگ مهدویت بهره برداری کرد و کانون ها در این راستا نقش اساسی و مهم برعهده دارند.

پایان پیام/ 175