بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی مقدم‌قوچانی در مسجد علوی

بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی مقدم‌قوچانی در مسجد علوی

تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۱
مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید علی مقدم قوچانی، چهاردهم اسفندماه در مسجد علوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی مقدم قوچانی، امام جماعت مسجد علوی و استاد اخلاق حوزه علمیه و نویسنده و پژوهشگر در حوزه دین و فرهنگ و انقلاب اسلامی، یکشنبه، چهاردهم اسفندماه و همزمان با ایام ولادت حضرت ولیعصر (عج)، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد علوی برگزار می‌شود.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین شریعتی، رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، سخنران این مراسم است.

 

یادآور می شود، آیت‌الله سید علی مقدم قوچانی متولد ۱۳۱۳ در قوچان است. وی دروس ابتدایی حوزه مثل سیوطی و ادبیات را در مشهد و در محضر ادیب نیشابوری گذراند، درسی که همزمان آیت‌الله خامنه‌ای و برادر بزرگترشان سید محمد هم در آن درس شرکت می‌کردند. وی در سال ۱۳۳۴ وارد حوزه علمیه نجف اشرف شد و از محضر شهید محراب آیت‌الله مدنی و سایر اساتید آن ارض مقدس استفاده کرد.

 

در سال ۱۳۳۶ وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر درس آیت‌الله العظمی بروجردی، امام خمینی و آیات گلپایگانی و اراکی استفاده کرد و همزمان  با دستگیری امام راحل، وی نیز در قوچان دستگیر شد و تا زمان پیروزی انقلاب دست از مبارزه برنداشت.

 

این شاگرد قدیمی امام خمینی از سال ۴۸​ تاکنون ساکن محله نبرد و امام جماعت مسجد علوی در تهران است و در‌ آن زمان به ارتباط تشکیلاتی و مبارزاتی با انقلابیون می‌پرداخت و در دوره جنگ تحمیلی نیز مسجد وی پایگاه کمک به جبهه و اعزام رزمندگان بود و فرزندش مصطفی نیز در راه دفاع از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۵ در جبهه به شهادت رسید.

پایان پیام/ 397