دوره‌هاي آموزشي ترويج فرهنگ نماز و مهدويت در کانون‌هاي مساجد استان ايلام برگزار مي‌شود

دوره‌های آموزشی ترویج فرهنگ نماز و مهدویت در کانون‌های مساجد استان ایلام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، از برگزاري دوره آموزشي ترويج فرهنگ نماز و مهدويت با حضور اساتيد مطرح کشوري در سطح کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام خبر داد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» در نشست با «فیض الله رضایتی» رئیس بنیاد مهدویت استان ایلام که در محل ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: با همکاری بنیاد مهدویت استان ایلام و با حضور اساتید تخصصی در حوزه مهدویت؛ دوره های آموزشی ترویج فرهنگ نماز و مهدویت در استان ایلام برگزار شود که کانون های مساجد نیز میزبان برگزاری این دوره آموزشی خواهند بود .


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه این دوره آموزشی در آستانه ولادت حضرت قائم (عج)  و 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد در استان ایلام برگزار می شود، افزود: کانون های مساجد استان نیز آماده همکاری در برگزاری این دوره های آموزشی هستند.

وی در ادامه این نشست با ارائه گزارشی  کاملی از برنامه های و فعالیت های کانون های مساجد استان ایلام گفت: در حال حاضر 308 کانون فرهنگی و هنری و 86 باب کتابخانه در سطح مساجد استان ایلام فعال است.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با اشاره به اینکه رویکرد ستاد کانون های مساجد همواره تعامل  و همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است، تصریح کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌های مختلف  امضا شده است و آمادگی کامل نیز در جهت همکاری و اجرای فعالیت های مشترک در حوزه مهدویت با بنیاد مهدویت استان هستیم .


وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد در ایام مختلف سال همواره  برنامه ها و فعالیت های مختلفی در حوزه مهدویت دارند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این فعالیت ها به صورت ویژه و بیش از گذشته تداوم یابد.


در ادامه این دیدار نیز فیض اله رضایتی، ضمن تقدیر از همکاری ستاد کانون های مساجد استان ایلام، گفت: امیدواریم این همکاری و اجرای فعالیت ها بیش از گذشته در سطح کانون ها ادامه یابد.


رئیس بنیاد مهدویت استان ایلام، ادامه داد: با رایزنی های انجام گرفته تلاش شد تا در آستانه نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم (عج) مجوز برگزاری دوره آموزشی با موضوع مهدویت در استان ایلام برگزار شود.

وی با اشاره اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این دوره های آموزشی به مدت سه روز در روز‌های 13 تا 15 اسفند ماه با همکاری دستگاههای مختلف در استان برگزار می شوند، افزود:  با هماهنگی‌های انجام گرفته مقرر است اساتید تخصصی حوزه مهدویت جهت برگزاری این دوره های آموزشی در استان  ایلام حضور یابند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون علاوه بر کانون های مساجد، دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت برگزاری دوره آموزشی ترویج فرهنگ نماز و مهدویت اعلام آمادگی نمودند.

گفتنی است: این نشست صبح  ( دوشنبه 8 اسفند ) برگزار شد.