برگزاری دوره های آموزشی و تربیت مربی طرح «بشری» در یاسوج

برگزاری دوره های آموزشی و تربیت مربی طرح «بشری» در یاسوج

تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۱
دوره آموزشی و تربیت مربی قرآنی تحت عنوان طرح «بشری» با حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و فعالان قرآنی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۸ اسفند ماه) به منظور همکاری و هماهنگی در راستای ثبت نام دوره های آموزشی و تربیت مربی قرآن تحت عنوان طرح «بشری» با معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

 

کریم لایقی اصل در این نشست با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این تفاهم نامه در راستای ثبت نام مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در دوره های آموزشی و تربیت مربی قرآن در طرح «بشری» صورت گرفت.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آموزش قرآن به سبک پیامبر گرامی اسلام(ص) و معصومین(ع)، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، آموزش قابل درک برای همه اقشار جامعه و ساده سازی آموزش قرآن از اهداف اصلی این دوره آموزشی است.

 

وی با اشاره به اینکه هزینه این دوره ویژه مدیران و اعضای کانون ها توسط ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان جهت ثبت نام در دوره تربیت مربی «بشری» می توانند به سامانه حمد به آدرس www.qia.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: مخاطبین این طرح حافظان، مربیان، دبیران عربی، دانشجویان معارف و علوم دینی، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری در مساجد هستند.

 

جانمحمد خوب پور خاطرنشان کرد: افرادی که موفق به قبولی در این دوره شوند، گواهینامه دریافت می کنند و می توانند در استان های دیگر در این زمینه ها تدریس داشته باشند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه آزمون این دوره با حساسیت ویژه و به صورت حضوری خواهد بود، افزود: این دوره به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر و آزمون نیز پایان روز سوم برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دوره آموزشی تاکنون در ۲۴ استان به صورت دوره ای برگزار شده، یادآور شد: مربیان دوره تربیت مربی قرآنی «بشری» از اساتید کشوری هستند.

 

خوب پور به تنوع موضوعات این دوره اشاره کرد و با بیان اینکه باید حداقل در هر کلاس ۱۰۰ نفر حضور داشته باشند، گفت: در صورت استقبال در مرکز استان برای شهرستان ها نیز این دوره برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ 82