تقويت گروه‌هاي سرود و تئاتر بچه‌هاي مسجد در دستور کار است

تقویت گروه‌های سرود و تئاتر بچه‌های مسجد در دستور کار است

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۱
حجت الاسلام محقي با بيان اينکه تقويت گروه‌هاي سرود و تئاتر بچه‌هاي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در دستور کار است، گفت: امروز تقويت هنرمندان نياز جامعه است و مردم هم اين مهم را مي‌پسندند.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، «حجت الاسلام علی محقی-» سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- دوشنبه (۸ اسفند) در دیدار با امام جمعه قاین، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به دغدغه های رهبری پیرامون هجمه فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ طبق مصوبه ۳۰۲ شواری انقلاب فرهنگی تأسیس شده‌اند.

وی در ادامه جذب جوانان و مبارزه اصولی با جنگ نرم را از اهداف تشکیل این کانون ها دانست و گفت: تلفیق فرهنگ و هنر، تمرکز بر فعالیت‌های روستایی و انسجام کانون‌ها در عین پراکندگی از مولفه‌های ارزشمند کانون‌ها در استان است.

حجت الاسلام محقی افزود: در حال حاضر ۶۸۳ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۱۶ کانون در شهرستان قاین تأسیس‌ شده است.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه هنری کشور، سازمان تبلیغات و ستاد عالی کانون‌های مساجد منعقد شده است تا از رهگذر آن بتوان در حوزه‌های مختلف کارهای فاخری تولید شود، گفت: در همین راستا در مرکز استان خراسان جنوبی کارگاه‌های تئاتر صحنه در رده سنی ۱۳ تا ۲۵ را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: امسال ۱۱ اثر تئاتر تولیدی بچه‌های مسجد به دست ما رسیده که یک اثر شاخص بود که به جشنواره تئاتر فجر ارسال شد. همچنین چندین گروه سرود بچه‌های مسجد به صورت تخصصی در سطح استان فعالیت دارند و در جشنواره سرود فجر امسال سه گروه سرود از استان حضور یافتند.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه تقویت گروه‌های سرود و تئاتر بچه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار است، گفت: امروز تقویت هنرمندان نیاز جامعه است و مردم هم این مهم را می‌پسندند به عنوان مثال همین تولید سرود فاخر «سلام فرمانده» است.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: برخی از ائمه جماعت با هنر تئاتر در مساجد مخالف هستند اما تئاتر یک نفره در دهه مقاومت در بیرجند برگزار شد که بازخوردهای مثبتی داشت.

وی با اشاره به اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یک نهاد عمومی است به همین متاسفانه دلیل ردیف بودجه مستقل در قانون بودجه نداریم، تصریح کرد: اعتبار ما در سال جاری ۲۱۰ میلیون تومان برای اجرای سه طرح است که طرح «سه میم» به صورت پایلوت با هدف برقراری ارتباط بین «مسجد، مدرسه و منزل» در ۱۵ مسجد مرکز استان و با همکاری آموزش و پرورش به اجرا درآمد که مورد استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام محقی در پایان گفت: امسال پس از ۲۷ سال که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد تأسیس شده در ردیف بودجه آمده است که امیدواریم این اتفاق خوب سال آتی رقم بخورد تا بتوانیم فعالیت میدانی بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام علی رحمانی، امام جمعه قاین هم در این دیدار اظهار داشت: برای مولودخوانی در جشن‌های عروسی احساس خلأ و کمبود می‌کنیم و وقتی گروه‌های موسیقی را در این مجالس منع می‌کنیم نمی‌توانیم این خلأ را پر کنیم.

وی بیان کرد: گروه‌های هنری دلپسند که بتوانند این خلأ موجود (موسیقی غیرمجاز در مجالس) را پر کنند، نداریم.