مکلف به تقویت فکری مساجد هستیم

مکلف به تقویت فکری مساجد هستیم

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۱
لایقی اصل گفت: مکلف به تقویت فکری مساجد هستیم و باید به گونه ای در مساجد جذابیت ایجاد کرد، که نوجوانان و جوانان بیشتری برای حضور در این مکان امن الهی حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه فرا رسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور امروز (۹ اسفند ماه) با رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کرد.

 

کریم لایقی اصل در این دیدار، گفت: اگر در انقلاب اسلامی ورزشکار هنرمند یا مدیر کارآمد تربیت شود، همه می تواند از بستر مسجد صورت گیرد.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه در مقاطعی توجه زیادی به این موضوع نداشتیم و بی توجه نسبت به حوزه مساجد بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این است که مسیر اصلی اسلام از زمان پیامبر (ص) تا دوران انقلاب اسلامی و هم اکنون نیز از مسجد می گذرد.

 

لایقی اصل ادامه داد: وقتی همه دنیا با عده و عده خود بر علیه نظام و انقلاب اسلامی تلاش کرده و برنامه هایی را برای فرزندان این مرز و بوم طراحی و اجرا می کنند، می طلبد که والدین فرزندان خود را در پناهگاه امنی به نام مسجد تربیت کنند.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ما مکلف به تقویت فکری مساجد هستیم و باید به گونه ای در مساجد جذابیت ایجاد کرد که نوجوانان و جوانان بیشتری برای حضور در این مکان امن الهی حضور داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه این ستاد در حال تلاش برای برنامه ریزی جهت جذابیت در برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، اظهار کرد: نخست باید هویت بخشی در این زمینه صورت گیرد و مردم بدانند که کانون فرهنگی و هنری در مسجد می توانند در زمینه تربیت نیروی مومن، انقلابی و کارآمد فعالیت داشته باشد.

 

لایقی اصل تاکید کرد: اگر خانواده ها فرزندان خود را به مساجد بسپارند، شاهد رشد و پیشرفت بنیه دینی و معنوی نوجوانان و جوانان در جامعه خواهیم بود.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر هم اکنون ارتباط فرزندان در خانواده ها با مسجد قوی نباشد، در آینده فرزندان آنها نیز با مسجد بیگانه خواهند بود.

 

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که مدیران و مسئولان جهت رونق بخشی به فعالیت های مساجد و تربیت نیروهای انقلابی در تراز انقلاب اسلامی همکاری لازم را با کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشند.

 

لایقی اصل افزود: با توجه به اینکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال ۷۱ به پیشنهاد دکتر لاریجانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، ضرورت دارد که ائمه جمعه استان در زمینه فلسفه وجودی تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد و توجه مردم به این کانون ها در خطبه های نماز جمعه نقش این مکان های فرهنگی، مذهبی و معنوی را بیان کنند.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد متناسب با نیاز روز جامعه تشکیل شده و می طلبد که همه مسئولان با این مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری همکاری لازم را داشته باشند.

پایان پیام/ 82