جنس و سبک کار در ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور تشکيلاتي و تربيتي است

جنس و سبک کار در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تشکیلاتی و تربیتی است

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، در آيين اختتاميه دومين نشست مديران ستادي و استاني، با اشاره به رويکرد و گستره فعاليت در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: جنس و سبک کار در ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور تشکيلاتي و تربيتي است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین اختتامیه دومین نشست مدیران ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، جمعه 12 اسفند ماه در محل سالن جلسات اردوگاه «شهید باهنر» تهران برگزار شد.


حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» در این مراسم با بیان اینکه تشکیلات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یک تشکیلات مسجدی است، گفت: با توجه به این مسئله باید روی فعالیت‌ها و رویکردی که در امور اتخاذ می‌کنیم برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: با در نظر گرفتن این جایگاه، اهم فعالیت های استانی را طراحی و بر همان اساس حرکت خواهیم کرد تا این نگرش مسجدی در سطح استان و ستاد بیش از پیش محقق شود.

وی در مورد آمار و اطلاعات کانون‌های مساجد اعم از عرصه فعالیت تخصصی، تعداد اعضا و سابقه فعالیت‌های آنان، گفت: مدیران ستادهای استانی باید از این مؤلفه‌ها مطلع باشند و این موارد را رصد کنند که البته هرکدام از این مباحث در قالب سامانه بچه‌های مسجد متبلور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، با بیان اینکه اطلاعات قریب به اتفاق کانون‌های مساجد در سراسر کشور در سامانه بروزرسانی شده‌اند، تصریح کرد: نباید صرفا به آمار اکتفا کرد، باید حضور و انجام عملیات میدانی مورد توجه مدیران ستادهای استانی باشد و کانون‌ها نیز مبتنی بر همین نگاه میدانی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، خطاب به مدیران استانی افزود: باید از امکاناتی که در سطح استان در اختیار دارید نیروی متعهد تربیت کنید؛ منبع شما محور مسجد است، بنابراین با تکیه بر مسجد باید اعضای کانون‌ها را توانمند کرده و ارتقا بخشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، با تاکید بر اینکه کار تشکیلاتی حدود، ثغور و تعریفی دارد، ادامه داد: جنس کار در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، تشکیلاتی و تربیتی است که این مؤلفه ها نیازمند زمان، اخلاق و سعه صدر بوده و از سوی دیگر احتیاج به نظام تنبیه و تشویق دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده با تاکید بر انجام کار تشکیلاتی در استان و ستاد، گفت: در کار تشکیلاتی فرماندهی و برنامه ریزی مهمترین اصل است، به این معنا که شبکه و کار تشکیلاتی ما انسجام داشته باشد، این انسجام منجر به پیشرفت برنامه ها خواهد شد.

گفتنی است در ادامه این مراسم، پوستر 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور رونمایی شد.