متولیان مساجد را به مراکز تربیت و رشد جوانان تبدیل کنند

متولیان مساجد را به مراکز تربیت و رشد جوانان تبدیل کنند

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام شایان گفت: متولیان مساجد اعم از امام جماعت، هیئت امنا و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری باید مساجد را به مراکز تربیت و رشد جوانان فهیم و مومن تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام علی شایان -امام جمعه موقت صومعه‌سرا- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد، فرصت خوبی برای بازاندیشی در مقوله مسجد و نقش مسجد در جامعه اسلامی است.

 

وی افزود: اگر معتقدیم که مساجد می توانند به عنوان مهمترین مراکز تبلیغ و ترویج احکام و معارف دین مبین اسلام، تربیت افراد، جذب جوانان و مقابله با انحراف آنان اثرگذار باشند، باید توجه بیشتری به مساجد و کارهای فرهنگی در آن داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت صومعه‌سرا گفت: متولیان مساجد اعم از امام جماعت، هیئت امنا و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری باید مساجد را به مراکز تربیت و رشد جوانان فهیم و مومن تبدیل کنند.

 

حجت‌الاسلام شایان تصریح کرد: اگر ما بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در مساجد به اجرا بگذاریم بدون شک مساجد موثرترین نهاد فرهنگی هستند.

 

وی با بیان اینکه در سطح کانون‌ها باید فعالیت‌های منسجم و مبتنی بر جذب کودکان و نوجوانان باشد خاطرنشان کرد: مسجد مهمترین سرمایه انقلاب اسلامی است و این ظرفیت بزرگ باید در اختیار مردم باشد.

پایان پیام/ 526