احیاء شب نیمه شعبان در مساجد شهری و روستایی صومعه‌سرا

احیاء شب نیمه شعبان در مساجد شهری و روستایی صومعه‌سرا

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده گفت: مراسم احیاء شب نیمه شعبان در مساجد شهری و روستایی صومعه‌سرا برگزار می‌‎شود.

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌زاده-رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار کرد: همزمان با شب نیمه شعبان مراسم احیاء در تعدادی از مساجد سطح شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در روايات به احيا و شب زنده داري نيمه شعبان سفارش شده است، افزود: مراسم احیای شب نیمه شعبان شامل برنامه‌های متنوعی همچون سخنرانی، مناجات شعبانیه، مداحی و مولودی‌خوانی و برپایی نماز جماعت خواهد بود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا گفت: اگر به متن‌های مذهبی و روایی مراجعه شود، شب نیمه شعبان پس از شب‌های قدر بزرگ‌ترین شب‌های ملکوتی و رابطه با حضرت حق بوده و اعمال احیای آن شب به‌ویژه در مساجد وارد شده است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه جشن‌های نیمه شعبان در سه شهر و پنج بخش و به صورت مردمی در سطح شهرستان برگزار می‌شود تصریح کرد: بیش از 100 مسجد به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه 50 مبلغ و مبلغه و 30 مداح به مساجد، هیئات مذهبی و تکایا اعزام می‌شوند بیان کرد: برپایی موکب و ایستگاه صلواتی، پویش نذر نان، اهدای بسته های معیشتی، نورافشانی و آذین بندی سطح شهر و مساجد از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان است.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی جشن میلاد امام زمان(عج) در سطح خانه ها، کانون ها وموسسات قرآنی، برگزاری ای مهدویت و کاروان خودرویی «نسیم انتظا» هم از دیگر برنامه ها به مناسبت این ایام است.

پایان پیام/ 526