منتظران ظهور/ کانون های مساجد میزبان برگزاری جشن‌های نیمه شعبان

منتظران ظهور/ کانون های مساجد میزبان برگزاری جشن‌های نیمه شعبان

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
همزمان با شب و روز نیمه شعبان مساجد و اماکن مذهبی شهرستان گیلان غرق در شادی جشن‌های میلاد با سعادت امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان-مائده فلاحتکارضیابری؛

همزمان با نيمه شعبان و سالروز ميلاد حضرت مهدي (عج) مساجد، بقاع متبرکه و هيئت‌هاي مذهبي سراسر گیلان به ویژه شهر صومعه‌سرا با برگزاري مراسم باشكوه اين اعياد فرخنده را جشن گرفتند.

 

مردم از چند روز گذشته تاكنون با آذين‌بندي مساجد، معابر و خيابان‌ها خود را براي برگزاري آيين‌هاي جشن و شادي آماده كردند تا ميلاد صاحب عصر را گرامي دارند.

 

مردم ولايتمدار اين خطه همراه با ساير مردم ايران اسلامي در اماكن عمومي و مذهبي همچون امامزادگان، مساجد و حسينيه‌ها اقدام به برگزاري جشن ولادت منجي عالم بشريت كردند.


گیلان ولایتمدار از پير و جوان و كوچك و بزرگ با حضور پررنگ و گسترده خود در آيين ولادت حضرت مهدي (عج) ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ثابت كردند.

 

شیفتگان حضرت مهدی (عج) با خواندن دعای کمیل، مناجات شعبانیه و دیگر دعا‌ها و زیارات سفارش شده برای این روز مبارک از جمله زیارت آل یاسین، زیارت امام زمان(عج)، نماز امام زمان و دعاهای عهد و فرج، به درگاه حضرت احدی تضرع و زاری کردند و تعجیل ظهور حضرت ولی عصر(عج) را از خداوند منان مسئلت کردند.

 

 

حجت‌الاسلام عبدالحسین فنایی-امام جماعت مسجد جامع شاندرمن- با تبریک میلاد منجی عالم بشریت، اظهار کرد: شب نیمه شعبان شبی است که خدا بنده‌ای را از خواسته‌های ثواب خود ناامید نمی‌کند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) افزود: حضرت می‌فرمایند خدای متعال در شب نیمه شعبان مغفرت و فضل خود را نصیب بندگانش می‌کند و این شب، شبی است که خدای متعال به خودش قسم خورده است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن گفت: هر کدام از ما باید به سهم خود در جشن میلاد امام زمان(عج) شریک باشیم و پرچم شادی و هر اقدامی که از دستمان بر می‌آید را برای این جشن میلاد بزرگ برافراشته کنیم و اگر بتوانیم به نیت امام زمان(عج) گره‌ای از مشکل همنوعان خود بگشاییم.

 

وی با بیان اینکه جشن میلاد منجی عالم بشریت امام زمان(عج) در مسجد جامع شاندرمن برگزار شد تصریح کرد: در این جشن برای مهمانان حضرت،‌سفره اطعام گسترده شد.

 

حجت‌الاسلام فنایی خاطرنشان کرد: در این آیین حجت الاسلام سجاد حیدری از کارشناسان مذهبی به سخنرانی و مهدی اخوان به مدیحه سرایی پرداختند.

 

 

یوسف نیک انجام-رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن- با تبریک میلاد با سعادت امام مهدی(عج) اظهار کرد:  جشن های نیمه شعبان فرصت مناسبی برای آگاهی رسانی از سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام عصر(عج) است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

 

وی افزود: اشاعه فرهنگ علوی و مهدوی توطئه های دشمنان اسلام را همواره خنثی کرده و ما همواره به برکت فرهنگ علوی و مهدوی و عاشورایی شاهد گسترش اسلام هستیم.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن گفت: شناخت حضرت مهدی (عج) جایگاه ویژه ای دارد و تبیین ابعاد وجودی آن حضرت از جمله وظایف منتظران واقعی است.

 

نیک انجام تصریح کرد: جشن های نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان همراه با برنامه های شاد و متنوع قرائت قرآن، سخنرانی، مسابقه،  مولودی خوانی، در حال برگزاری است.

 

گفتنی است،‌هوای خنک و مه گرفته واپسین روزهای زمستانی هم نتوانسته دل‌های مشتاق منتظران مهدی فاطمه (س) را در خانه نگه دارد و با حضور پرشور خود در جشن های نیمه شعبان حضور پررنگ داشتند.

پایان پیام/ 526