کانون‌هاي فرهنگي هنري در مساجد کم‌برخوردار استان آذربايجان شرقي توسعه مي‌يابند

کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد کم‌برخوردار استان آذربایجان شرقی توسعه می‌یابند

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
شفيعي، در برنامه زنده صبحگاهي «چاي نبات» شبکه استاني سهند گفت: سال آينده کانون‌هاي فرهنگي هنري در مساجد کم‌برخوردار استان آذربايجان شرقي توسعه مي‌يابند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی»، با اشاره به 18 اسفند (سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد) در برنامه زنده صبحگاهی «چای‌نبات» که صبح 21 اسفند از آنتن شبکه استانی سهند پخش شد، به تشریح فعالیت ها و برنامه های ستاد استان در سال آینده پرداخت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت های قابل توجه هزار و 415 کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی در سطح مساجد استان، خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری در مناطق محروم و کم برخوردار استان اولویت اصلی و هدف مهم این ستاد در سال آینده است.

شفیعی با تأکید بر این‌که به دنبال تسهیل‌گری در گسترش فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم، افزود:  انتظار داریم همه متولیان محترم مسجدی با وحدت نظر پذیرای کودکان، نوجوانان و جوانان فعال در کانون های فرهنگی هنری باشند، چراکه رونق مساجد بدون حضور نسل جوان ممکن نخواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی و پیروزی  انقلاب اسلامی، یادآور شد: نقش سازنده مسجد در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، مساجد از دیرباز مهمترین پایگاه اجتماعی مردم شناخته می شود و به عنوان خانه امن الهی مطمئن ترین فضا برای حضور و فعالیت جوانان و  نوجوانان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مساجد از مراکز مهم تعالی جامعه هستند، تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی اخلاق‌مدار، مؤمن و انقلابی در مساجد از عوامل موثر در احیای کاکردهای اصلی این مراکز امن الهی است، به یقین در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به این امر مهم اهتمام ویژه داریم. 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در بخش دیگری از این گفت‌گوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه مردمی‌سازی فعالیت های فرهنگی و رویکرد بازگشت به مساجد در برنامه های دولت، بدون توجه به کانون‌های فرهنگی هنری ممکن نیست، افزود: رونق هرچه بیشتر مساجد منوط به تلاش و توجه هرچه بیشتر همه متولیان و تشکل های مسجدی است.

شفیعی ادامه داد: سپردن امور مساجد به خود مردم و جلوگیری از دولتی‌شدن مساجد باید در نگاه کلان مدیریتی مساجد مورد توجه باشد، اگر امور به جوانان و نوجوانان مسجدی سپرده شود، قطعا نتایجی ارزنده و مطلوب را شاهد خواهیم بود. در این راستا به کمک و همیاری همه متولیان و تشکل های مسجدی نیاز خواهیم داشت.

شفیعی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 650 کتابخانه و قرائتخانه کانونی در مساجد شهری و روستایی استان گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده؛ آمار قبولی کنکور در مساجد دارای کتابخانه نسبت به سایر مساجد بالاتر بوده است.