فعال بودن کانون های فرهنگی هنری مساجد یک ضرورت برای جامعه امروز است

فعال بودن کانون های فرهنگی هنری مساجد یک ضرورت برای جامعه امروز است

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
جوادی با بیان اینکه استفاده درست از کارکردهای مساجد موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: فعال بودن این کانون ها با هدف جلب نوجوانان و جوانان به مساجد برای مصون ماندن این قشر از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی، یک ضرورت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندارن، حسین چوادی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران- امشب(۲۱اسفند) در آئین تجلیل از منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد و منتخبین جشنواره «گنبد فیروزه ای» با اشاره به کانون فرهنگی هنری در مساجد یکی از بهترین ظرفیت ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشممن محسوب میشوند، اظهار کرد: دشمن بداند مسجدی ها از ترقه بازی های ضد انقلاب نمی هراسندو  به حرکت ها قوام و دوام بخشیدند.

 

وی به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از شعله های فتنه دشمن به همت بچه های مساجد خاموش شد.

 

جوادی به کارکردهای مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد به فرموده رهبری می تواند محل مشاوره، محل رسیدگی به نیازمندان، محل برگزاری هدفمند برنامه های فرهنگی هنری، محل نظارت اجتماعی و... باشد.

 

 وی با بیان اینکه استفاده درست از کارکردهای مساجد موجب کاهش آسیب های اجتماعی و پرونده های قضایی می شود، ادامه داد: مسجد می تواند محل قضاوت، محل تربیتی دینی و علمی باشد.

 

جوادی با بیان اینکه مسجد می تواند محل اشتغال و کارآفرینی باشد، گفت: مسجد می تواند سنگر فرهنگی، دینی و اجتماعی مردم باشد.

 

وی به نقش اثرگذار کانون های فرهنگی هنری برای تقویت بعد فرهنگی، عبادی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: فعال بودن این کانون ها در جوار مساجد با هدف جلب نوجوانان و جوانان به این پایگاه های دینی برای مصون ماندن این قشر از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی، یک ضرورت محسوب می شود.

 

جوادی به نقش اثر گذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در فرهنگ سازی در محلات شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: هر کانون فرهنگی هنری مسجد یک اختلاف را با صلح و سازش رفع کند می توانیم به کاهش اختلافات که منجر به تشکیل بیشمار پرونده های قضایی می شود، امیدوار بود.

 

وی با اشاره به اهمیت فراهم شدن زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با هدف کاهش آسیب های اجتماعی،‌ادامه داد: کانون های مساجد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کنار سایر خیرین و نهادهای مردمی قرار گیرند.

پایان پیام/ 286