کانون های فرهنگی هنری تلاش دارند مساجد پاتوق نسل نو باشند/ میدان داری کانون های مساجد برای تربیت نیروی انقلابی

کانون های فرهنگی هنری تلاش دارند مساجد پاتوق نسل نو باشند/ میدان داری کانون های مساجد برای تربیت نیروی انقلابی

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
نعمتی با بیان اینکه کانون های مساجد مهمترین مکان برای تربیت نیروهای انقلابی محسوب می شوند، گفت: نباید مسجد فقط برای مجالس ختم و محافل قرآنی و اقامه نماز استفاده شوند بلکه مسجد باید پایگاه دینی،‌فرهنگی، هنری و اجتماعی اقشار مختلف جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندارن، رجب نعمتی- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران- امشب(۲۱اسفند) در آئین تجلیل از منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد و منتخبین جشنواره «گنبد فیروزه ای» با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۵کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان، اظهار کرد: امید است تلاش و تکاپوی بچه های مساجد در این کانون ها به مقابله با جنگ نرم دشمن و کاهش آسیب های اجتماعی ختم شود.

 

وی با بیان اینکه در این کانون ها علاوه بر فعالیت های فرهنگی به فعالیت های هنری نیز توجه ویژه می شود، افزود: این کانون ها در راستای احیای کارکردهای واقعی مساجد با هدف جذب مخاطب از هر قشری فعالیت می کنند.

 

نعمتی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری تلاش دارند مساجد پاتوق فرهنگی هنری نسل نو باشند، گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نیز در راس امور این کانون ها قرار دارد.

 

وی به تربیت نیروی انسانی و کادرسازی در کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: مهمترین مکان برای تربیت نیروهای انقلابی برای آینده نظام، کانون های مساجد به شمار می روند.

 

نعمتی با بیان اینکه فعالیت ها در این کانون ها حول محور امام جماعت مسجد با همراهی بسیج و هیات امنا برنامه ریزی و اجرایی می شود، گفت: همگان براین مستحضریم که تمامی فعالیت های صدر اسلام نظیر اقتصادی، نظامی، دینی و ...در مساجد انجام می شد باید این روند را در مساجد جامعه معاصر نیز شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه مسجد مرکز ثقل تمام امور جامعه دینی بودند، ادامه داد: نباید مسجد فقط برای مجالس ختم و برگزاری نشست های قرآن و اقامه نماز مورد بهره برداری قرار گیرند بلکه مسجد باید پایگاه دینی،‌فرهنگی، هنری و اجتماعی اقشار مختلف جامعه باشد.

 

نعمتی با بیان اینکه امروز مفتخریم که بگوییم نیروهای مسجدی در هیچ انتخاباتی رد صلاحیت نشده و عمده این کاندیداها بعنوان مدیر در راس امور نظیر رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند، اضافه کرد: بچه های مسجد در انتخابات متعدد با وجود هجمه بی شمار دشمنان اسلام، بعنوان یک مدیر مسجدی در راس امور قرار گرفتند.

 

وی به همت والای بچه های مسجد با همراهی بسیج برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی اشاره کرد و گفت: بچه های مسجد در تولید ماسک، گان بهداشتی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بین مردم و کادر درمان خوش درخشیدند.

 

نعمتی با بیان اینکه کانون های مساجد با بیش از ۱۲۶هزار عضور در استان مازندران برای کمک به نیازمندان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، یاد آورشد: تاکنون ۱۷مرحله توزیع بسته معیشتی و گوشت قربانی را با همراهی مدیران مسئول کانون های مساجد استان بین نیازمندان داشتیم .

 

وی از توزیع ۱۵۰۰بسته معیشتی در قالب هجدهمین طرح توزیع کمک های مومنانه به همت بچه های مساجد استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

نعمتی با این اینکه  بیش از هزار و ۵۰۰اثر فاخر در  رشته هاي این جشنواره شامل شعر(کلاسیک، نو، قالب های سنتی مازندرانی)، نقاشي (کودکان و نوجوانان)، خوشنويسي (خط نستعليق، خط نسخ، خط ثلث، خط شكسته نستعليق)، عكس(سیاه و سفید، رنگی، آنالوگ و دیجیتال)، سرود، دکلمه به دبیرخانه جشنواره «گنبد فیروزه ای» رسید، افزود: اهل بیت(ع)، خانواده، نماز، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت و محیط زیست، موضوعات این جشنواره بوده است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی ویژه تمامی مردم شریف استان، اقدامی ارزشمند برای جذب مخاطب به مساجد استان محسوب می شود،  یادآورشد: به طور نمونه فردی که کتیبه های مسجد جمکران را می نویسد به این جشنواره ارسال اثر داشت به واسطه جشنواره گنبد فیروزه ای با این هنرمند متعهد که اهل تنکابن هستند آشنا شدیم که ارزشمند است.

 

نعمتی از برگزاری مسابقه قرآنی مدهامتان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲خبر داد و گفت: بسیاری از منتخبین از مسابقات در استان از فعالان  قرآنی ملی و بین المللی هستند. 

پایان پیام/ 286