تربیت نیروی مسجدی و انقلابی دغدغه اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

تربیت نیروی مسجدی و انقلابی دغدغه اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
حجت الاسلام حاجتی تربیت نیروی مسجدی و انقلابی را دغدغه اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: باید در مساجد هنرمند انقلابی و متخصص تربیت کنیم تا حکمرانی در بستر مساجد شکل گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی - سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان- امروز(سه‌شنبه، ۲۳ اسفند) در نسشت با برخی از مسئولان کانون‌ها با محوریت تشریح رویداد فرهنگی آموزشی «مثل چراغ» اظهارکرد: این طرح، رویداد محوری ما در سال ۱۴۰۲ در بستر ماهیت و اهداف کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد است.

 

وی اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در راستای اهداف را عامل پرهیز از موازی کاری و تنش دانست و افزود: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مسجد، تربیت و رشد نیروهای انقلابی و متعهد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی از اهداف تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

حاجتی با بیان اینکه مسجد محور حکمرانی اسلامی است و همه امور باید با محوریت مساجد اجرا شود تصریح کرد: مسجد نباید صرفا کارکرد عبادی داشته باشد بلکه باید در مساجد هنرمند انقلابی و متخصص تربیت کنیم تا حکمرانی در بستر مساجد شکل گیرد.

 

وی با تاکید بر احیای کارکردها و ظرفیت مساجد که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است اظهارکرد: مسجد باید دو کارکرد جایگاه عبادت و خلوت با خداوند و پایگاه حضور و مشارکت مردم را در کنار هم داشته باشد تا به پویایی برسد.

 

حاجتی در ادامه طرح «مثل چراغ» را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: این طرح مسجد محور در سه بخش دوره‌های آموزشی، کارگاه تولید محور و فراخوان تولیدات هنری و در راستای احیای نقش فرهنگی و هنری مساجد، تربیت و رشد نیروهای مسجدی و انقلابی و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی به میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

 

وی تشکیل جبهه مقاومت در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن با تربیت نیروهای هنرمند مسجدی را از دیگر اهداف برشمرد و بیان کرد: این رویداد فرهنگی هنری در موضوعاتی نظیر عکاسی، فیلم برداری، مجری گری و فن بیان، خبرنگاری، فتوشاپ و تدوین، تولید محتوا و… اجرا می‌شود.

 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه فراخوان این طرح همزمان با ایام الله دهه فجر در گیلان آغاز شد اعلام کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://meslecheragh.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند

 

 

 

پایان پیام/ 84