طرح محله اسلامی به پایتختی مسجد دنبال می‌شود/ کانون‌های مساجد ظرفیت بالایی در روایت خوبی‌ها دارند

طرح محله اسلامی به پایتختی مسجد دنبال می‌شود/ کانون‌های مساجد ظرفیت بالایی در روایت خوبی‌ها دارند

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام پشم‌فروش با بیان اینکه هدف از برگزاری مهرواره محله همدل۲ ایجاد محله اسلامی به پایتختی مسجد است، گفت: شبکه گسترده کانون‌های مساجد ظرفیت بالایی به ویژه در حوزه روایت خوبی‌ها دارد که روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.

حجت الاسلام «محمد پشم‌فروش» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به آغاز مهرواره «محله همدل۲»، اظهار کرد: این مهرواره با چهار هدف اصلی از نیمه شعبان آغاز شده و اجرای آن تا عید سعید غدیر ادامه دارد.

 

دبیر مهرواره محله همدل۲ ادامه داد: تقویت پیوند اجتماعی بین کنشگران محلی اعم از مسجد، هیئت، کانون فرهنگی هنری و ...، گره گشایی از مشکلات و امور مردم در حوزه های خدمات اجتماعی، تربیتی، حقوقی و ...، یافتن و همراه کردن راویان محلی برای روایت خوبی ها در گستره محلی و شهری و ایجاد سکوی همدلی در محله، اهدافی است که در مهرواره محله همدل۲ دنبال می شود.

 

وی تصریح کرد: ذیل محور گره گشایی ده‌ها میکروپویش اجرا می شود همچون گشودن سفره مهربانی در ماه مبارک رمضان، راه اندازی ایستگاه های صلواتی با همکاری مساجد؛ در محور سوم و روایت خوبی ها نیز تلاش بر آن است تا اتفاقات خوبی که بعضا در گستره کوچک و با حضور تعداد معدود رخ می دهد جنبه محلی و شهری گرفته و جریان ساز شود برای مثال خبر حضور 200 نفر از دانش آموزان در اعتکاف می تواند با روایت در فضای مجازی به اطلاع چند هزار نفر برسد.

 

حجت الاسلام پشم‌فروش ادامه داد: در راه اندازی سکوی همدلی محله نیز با بهزستی، سپاه، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد هم‌افزا می شویم تا این سکوها رویکرد دائمی به خود بگیرند و انجام خوبی ها عادت اهالی محله شود و پای کار گره گشایی از مشکلات یکدیگر بیایند.

 

دبیر مهرواره محله همدل۲ تأکید کرد: مهرواره محله همدل۲ در دو بخش گره گشایی و حل مسئله و روایت خوبی ها اجرا می شود و هم‌افزایی با دستگاه های مختلف در اجرا، از تفاوت های این دوره از مهرواره با دوره نخست آن است چنان که مجموعه اوج، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و مدارس صدرا همه پای کار مهرواره آمده اند.

 

حجت الاسلام پشم‌فروش با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان پیامک های مرتبط با مهرواره ارسال و میکروپویش ها آغاز می شود، گفت: ثبت آثار بعد از نوروز و در سامانه ای متمرکز انجام می شود و تلاش داریم از بسترهای زمانی همچون ماه مبارک رمضان، دهه کرامت و دهه ولایت و ... برای اجرای هر چه بهتر مهرواره بهره بگیریم.

 

وی با بیان اینکه تلاش مهرواره محله همدل بر تحقق محله اسلامی به پایتختی مسجد است، ابراز کرد: تا از این طریق مشکلات محله احصاء و حل شود. در این باره از ظرفیت شبکه متمرکز و گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها و شهرها به ویژه که کودکان و نوجوانان و بانوان از مخاطبان اصلی این کانون ها هستند، استفاده می کنیم.

 

دبیر مهرواره محله همدل2 تأکید کرد: بچه های مسجد و اعضای کانون های فرهنگی هنری به ویژه در بخش روایت خوبی ها بسیار می توانند اثرگذار باشند. تلاش ما این است که عادت به خبرهای بد را از بین ببریم و اخبار خوب را به گوش هم‌محلی ها برسانیم کانون های مساجد در روایت و نشر اخبار خوب با استفاده از ابزارهای هنری می توانند نقش‌آفرین باشند. لذا حساب ویژه ای روی آنها در مهرواره محله همدل۲ باز می کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به برنامه های بنیاد هدایت برای ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت گسترده شبکه امامان محله، پویش های متنوع مسجدی را در سطح محلی تدارک دیده ایم که اجرا می شوند.

پایان پیام/ 9