هدف اصلی کانون های مساجد تربیت نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی است

هدف اصلی کانون های مساجد تربیت نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی است

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
حجت الاسلام کلات پور،گفت: هدف اصلی و مهم کانون های مساجدتربیت نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی است که در این ۳۰ سال در راستای کمک به مردم و تربیت نیروهای متخصص و متعهد و انقلابی گام برداشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،  حجت الاسلام افشین کلات‌پور امروز روز چهارشنبه(۲۴ اسفند ماه) در نشست خبری که به مناسبت سی امین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد؛ گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد  یک نهاد مردمی، غیر دولتی و غیر انتفاعی و کاملا انقلابی است که برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان تاسیس شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری کرمانشاه ،افزود: هرسال بمناسبت سالروز تاسس کانون مساجد از کانون های برتر فرهنگی و هنری استان تجلیل می شود امسال نیز این مراسم در روز شنبه ۲۷ اسفند ماه در شهرستان های غرب استان در تاریخ ۲۸ اسفندماه برگزار می شود همچنین هفته گذشته نیز از کانون های فرهنگی و هنری شهرستان سنقر تجلیل شد.

 

وی خاطر نشان کرد:هم اکنون در استان ۵۸۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد با ۳۲ هزار عضو در حال فعالیت هستند که ۶۱ درصد آنها در روستاها و ۴۹ درصد در شهرها است  و ما در دور ترین نقطه استان کانون مساجد داریم .

 

حجت الاسلام کلات‌پور؛ تصریح کرد: در زمان کرونا کانون های مساجد تنها نهاد مردمی بودند که تعطیل نشدند و دوشادوش مسئولان به فعالیت مشغول شدند . کرونا نیز نتوانست جوانان مسجدی پرشور ایران زمین را از فعالیت باز دارد.  

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری کرمانشاه، اظهار کرد: توزیع ۸۰ تن گوشت طی دوسال در ۱۸ مرحله و در پویش مواسات و همدلی دوران شیوع کرونا در استان با کمک برنامه سمت خدا و موسسه خیریه حضرت خدیجه، کمک های روحی و روانی پس از زلزله به زلزله زدگان و سیل زدگان ، برگزاری پویش خوی مهربانی( کمک به زلزله زدگان خوی)، کمک به نیازمندان ، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری سه شنبه های تکریم، برگزاری مراسمات دینی و مذهبی، اعیاد شعبان، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برنامه های فرهنگی هنری از مهمترین برنامه های شاخص کانون های مساجد است.

 

وی  با اشاره به اینکه  جوانان و نوجوانان بصورت خودجوش و با اشتیاق در فعالیت ها شرکت می کنند،گفت: کانون های مساجد برنامه های همچون اجرای گروه سرود، تئاتر، کلاس های درسی، روباتیک، و کلاس های قرآنی، نقاشی و دیگر هنرها برای گروه های سنی مختلف محله اعم از کودکان و نوجوان ، دختر و پسر و براساس فرهنگ بومی و ذائقه هر منطقه با ۱۶ سرفصل یا محور  در حال انجام است.

 

حجت الاسلام کلات پور  بابیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، افزود: در ماه رمضان کار کانون های مساجد بیشتر می شود و  اجرای برنامه های قرآنی همچون ختم قرآن، مسابقات رشته های مختلف قرآنی و احکام ، برگزاری محافل انس با قرآن از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری استان است.

 

پایان پیام/ 712